/
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
پیگیری برای انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج

صدور مجوز احداث بیمارستان سوم "۲۰۰ تختخوابی" شهرستان مریوان /راه اندازی مجتمع عالی سلامت سقز در بهمن ماه سال ۱۴۰۰

اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.
کد خبر : ۴۱۳۱۸

نبض نفت-اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

پیگیری رفع مشکل آب سنندج

محسن فتحی، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود گفت: اخیرا جلسه ای با معاونین وزارت نیرو داشتم تا مباحث مربوط به آب حوزه انتخابیه ام را مطرح و پیگیر رفع این مشکل باشم چرا که وضعیت فعلی آب شرب سنندج دیگر نه قابل مماشات است، نه قابل قبول و هر مسئولی در هر جایگاهی باید نسبت به وضعیت نامطلوب آن پاسخگو باشد.


نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: وضعیت آب آشامیدنی در شهرستانهای حوزه انتخابیه ام نگران کننده است لذا در همین راستا نسبت به تسریع فوری در روند پروژه‌های انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج تاکید شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت پروژه های تصفیه خانه های آب شرب و فاضلاب شهر دیواندره، تصفیه‌خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر کامیاران، مجتمع آبرسانی اوباتو ، مجتمع آبرسانی هه‌لتوشان و مجتمع آبرسانی خامسان دچار مشکلاتی هستند که در تلاش هستیم تا اینکه وزارت نیرو با جدیت برای به اتمام رساندن این پروژه ها اقدام کند.

فتحی عنوان کرد: مشکل آب شرب شهر سنندج چندین سال است دغدغه مردم و فعالان مدنی بوده و مشکل امروز نبوده است که این موضوع هم مربوط به بی کفایتی برخی مدیران می شود اما با تمام سوء مدیریت های پیش آمده تمام توان خود را برای حل مشکل آب بکار می گیرم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: سهم اعتبارات بخش کشاورزی استان بسیار ناچیز بوده و با توجه به اینکه چنین موضوعی در پیش برد اهداف اقتصادی استانمان تاثیر گذار است باید توجه ویژه ای شود ضمن اینکه پیگیری هستم تا اعتبارات در این حوزه افزایش یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان اظهار کرد: از برخی روستاهای حوزه انتخابیه ام بازدید به عمل آوردم و از نزدیک در جریان روند پروژه ها و همچنین مشکلات این مناطق قرار گرفتم که مقرر شد از طریق وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی مختلف پیگیر حل آنها باشم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بزرگترین کتابخانه استان کردستان در سنندج افتتاح شد و همچنین به دنبال تامین اعتبار برای تکمیل پرژه فرهنگی تلار فرهنگ سنندج و همچنین اعطای تسهیلات به اهالی فرهن، هنر و رسانه هستم.

پیگیری حل مشکلات بهداشت و درمان مریوان و سرو آباد

شیوا پور قاسمی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود گفت: در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتم مشکلات حوزه انتخابیه در خصوص نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی را مطرح نمودم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس افزود: متخصص چشم، متخصص جراح عمومی، متخصص گوش، حلق و بینی و متخصص داخلی از کمبودهای حوزه انتخابیه ام هستند که در همین راستا نیز وزیر بهداشت دستور پیگیری و صدور مجوز پزشکان مورد نیاز حوزه انتخابیه ام را صادر کرد.


وی تاکید کرد: با تلاش هایی که انجام داده ام به دنبال احداث بیمارستان سوم "۲۰۰ تختخوابی" در شهرستان مریوان هستم و باتوجه به افزایش جمعیت در ضلع شرقی و دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی، فرسوده بودن بافت ساختمان بیمارستان فجر، استفاده شهروندان شهرهای مجاور استان کرمانشاه از بیمارستان‌های مریوان، همجواری با اقلیم کردستان و ایجاد شرایط توسعه توریسم درمانی، نزدیکی به جاده جدید سنندج به مریوان و کمبود سرانه تخت‌های بیمارستان‌های بوعلی و فجر که برابر ارزیابی‌ها نیاز است این بیمارستان در ضلع شرقی مریوان، احداث شود که پس از بررسی ها وزیر بهداشت دستور این مطالبه به حق مردم را صادر نموده است.


پیگیری برای تکمیل کمربندی 45 کیلومتری بهارستان

 بهزاد رحیمی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجتمع آموزش عالی سلامت از آبان ماه سال جاری در رشته پرستاری در محل بخش سابق NICUبیمارستان امام 25 دانشجو پذیرش می کند.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: اختصاص۳میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی و احداث مجتمع آموزش سلامت سقز، مرمت و بازسازی حمام حاج صالح و‌ راه اندازی موزه سقز و ادامه ی مطالعات جامع چم سقز در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: با پیگیری های انجام شده مقرر گردیده احداث‌پل ناتمام مالیات و‌ تکمیل کمربندی ۴۵ متری بهارستان به اتمام برسد و همچنین پیگیری برای تهاتر بدهی شهرداری سقز به بانک شهر با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر نیز از جمله تصمیماتی بود که در جلسات اخیر در استان و حوزه انتخابیه اتخاذ شده است.

منبع:خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر