/
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
محسن رضایی تأکید کرد؛

گفت‌وگو با بخش خصوصی راه پایان تحریم‌های داخلی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: برداشتن تحریم‌های داخلی در صورتی امکان‌پذیر است که تمام مسئولان در شهرهای مختلف با تجار و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گفتگو بپردازند و با ارائه راه‌حل مناسب به این تحریم‌های داخلی خاتمه دهند.
کد خبر : ۴۱۳۹۵

نبض نفت-«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه‌ی بازدید ازبندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بیان این‌که بنا به دستور رئیس‌جمهور، در خصوص پیگیری مسائل زلزله‌زدگان فین و مسائل اقتصادی هرمزگان به بندرعباس سفر کرده‌ است، خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی بندرعباس یکی از کانون‌های اصلی در زمینه تخلیه و ترخیص کالا، واردات و صادرات کشور است و حدود ۸۱ درصد از کل کالاهایی که به‌صورت کانتینر حمل می‌شود، از این بندر می‌گذرد.
وی ادامه داد: اغلب کانتینرهایی که در بندر شهید رجایی قرار دارند اجاره‌ای هستند و ما باید به کشورهای خارجی دلار بدهیم اما سؤال این است چرا باید این‌گونه باشد؟
رضایی تأکید کرد: به ازای تأخیر در ترخیص کالاها به قیمت آن یک درصد افزوده می‌شود و باید اذعان کرد که بخشی از مشکلات تورم مرتبط با حمل‌ونقل کالاست و البته هر چه سریع‌تر تورم‌ها برطرف شود مشکلات حمل‌ونقل هم حل خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت این است که حمل بار یک‌سره از بندر شهید‌ رجایی انجام شود و به‌محض اینکه کشتی وارد لنگرگاه می‌شود، کالاها را به اسکله انتقال دهند و از این طریق بلافاصله به دست مصرف‌کنندگان برسد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: برداشتن تحریم‌های داخلی در صورتی امکان‌پذیر است که تمام مسئولان در شهرهای مختلف با تجار و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گفتگو بپردازند و با ارائه راه‌حل مناسب به این تحریم‌های داخلی خاتمه دهند.

وی در پایان با بیان این‌که زنجیره تولید ثروت شامل سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است، اظهار داشت: در زنجیره رفاه و آسایش و درآمد مردم با مشکلات اساسی مواجهیم اما به دنبال این هستیم تا گره‌های زنجیره‌های تولید ثروت و درآمد را باز کنیم.

منبع:موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر