/
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
قالیباف در جلسه مشترک مجلس و دولت:

از نظرات نمایندگان به عنوان کارشناسان امین و یاور دولت استفاده شود/ همراهی مجلس و دولت اگر منجر به حل مشکلات مردم نشود، ارزشی ندارد

رئیس قوه مقننه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور و اعضای دولت، تصریح کرد: آقای رئیسی و وزرای محترم! بدانید بنده و همه همکارانم برای تحقق خواسته مردم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم، ما با شما صادقانه و محکم پای کار همراهی می‌کنیم.
کد خبر : ۴۱۵۱۶

نبض نفت-محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش علنی جلسه مشترک میان مجلس و دولت، طی سخنانی ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور و وزرای دولت، گفت: به رئیس‌جمهور محترم و وزرای گرانقدر دولت که دعوت ما را پذیرفتند و امروز مهمان این جلسه بیش از دو ساعته شده‌اند و این هم مصادف شده است با سالروز شهادت شهید مدرس این روحالی عالم، شجاع و مبارز که چون ترس از خدا داشت هرگز چشم غره مستکبرین و قلدرمآب‌هایی مانند رضاخان را برنتابید و برای همه تاریخ افتخار آفرید، و هچنین همه برادران و خواهران عزیز خیرمقدم عرض می‌کنم.

وی در ادامه خطاب به حجت الاسلام رئیسی، ابراز داشت: جناب آقای رئیس‌جمهور بنده به عنوان یک نماینده و خادم نمایندگان عزیز گواهی می‌دهم که در این بیش از یکصد روز انصافا تلاش بسیار مجاهدانه، پرکار شما را از جنابعالی و همکاران شما مشاهده کردم.

نماینده تهران در مجلس، اضافه کرد: در مورد ویژگی مردمی بودن و توجه به سفرهای استانی اگرچه برخی نقد می‌‌کنند که این سفرها ممکن است، خروجی نداشته باشد اما نفس سفر و درد دل مردم را شنیدن نعمت بزرگی است که میزهای کاری چنین نیست، شهادت می‌دهم که دغدغه مردم هر لحظه و هر ساعت با تک تک نمایندگان است.

وی ادامه داد: انصافا کار مربوط به کرونا کاری کارستان بود، قدرشناسی کنیم؛ در یک دوره کمتر از ۷۰ روز، ۷۰۰ نفر تلفات روزانه را به ۷۰ رساندیم و واقعا این کار بزرگی بود.

قالیباف همچنین خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: من مطمئنم جنابعالی در حوزه سیاست خارجی با تلاشی که خواهید کرد، با مذاکره خوب و با توافق خوب تلاش خواهید کرد که این تحریم ظالمانه از این ملت برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجلس و دولت، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت در این دوره ارتباط نزدیک و خوبی دارند و مجلس خود را یار و یاور دولت می‌داند. من مطمئنم که دولت هم برای تعیین اولویتهای واقعی مردم که امروز مردم برای آن دارند له می‌شوند و به آن‌ها سخت می‌گذرد، اما مقتدرانه ایستاده‌اند، عزم جدی دارد و می‌داند که برای تعیین این موارد باید به نظرات کارشناسی نمایندگان که در بطن مردم هستند، توجه داشته باشیم و آن‌ها را کارشناس امین و همراه خود بدانیم.

وی افزود: همانطور که آقای رئیس‌جمهور اشاره فرمودند اجرای قانون احکام بودجه با همه سختی‌ها انتظار مجلس است. مخصوصاً در حوزه‌های مهمی مانند بورس، بحث معیشت، مسکن، جوانی جمعیت و بالا بردن قدرت خرید مردم مهم‌ترین توقعات است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور و اعضای دولت، تصریح کرد: آقای رئیسی و وزرای محترم! بدانید بنده و همه همکارانم برای تحقق این خواسته و کمک به مردم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم، ما با شما صادقیم و محکم پای کار همراهی می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من بارها این نکته را تاکید کردم که اگر همکاری و همراهی میان دولت و مجلس منجر به حل مشکلات از زندگی مردم نشود هیچ ارزشی ندارد، ما امروز کنار هم هستیم تا مشکلات برطرف شود.

نماینده تهران در ادامه گفت: باید امروز بیشترین وقت‌مان را بر این بگذاریم که چگونه کار به جلو حرکت کند، هر چقدر ما به گذشته گله کنیم و صحبت کنیم و انتقاد کنیم فایده ندارد، «چه باید کرد؟» مهم‌تر از آن، این است که «چه بوده‌ایم؟». بله باید آسیب‌شناسی کنیم و اصلاح کنیم وگرنه بحث اصلاح ساختار بودجه بحث امروز و دیروز نیست از قبل از انقلاب مشکل داشته است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به جلسات هفتگی سران سه قوه، ابراز داشت: بارها مردم و حتی خود نمایندگان از ما سوال می‌کنند و می گویند هرهفته روسای قوا کنار هم می نشینند چه کار می‌کنند؟ چه حرفی می‌زنند؟ چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند؟. این جلسات هفتگی حتما مهمترین جلسه تصمیم‌گیری است؛ اما من به عنوان یکی از سه عضو عرض می‌کنم اگر در این جا به نتیجه و همکاری نرسیم، در آنجا هم نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.

وی ادامه داد: مردم هر تصمیم عاقلانه و عادلانه ما را که هر حتما آن تصمیم عادلانه و عاقلانه، یک تصمیم انقلابی هم است، اگر مطمئن باشند که این تصمیم درست است، می پذیرند. من معتقدم ما باید برای بودجه سال ۱۴۰۱ بدانیم که چه کار می‌خواهیم انجام دهیم.

قالیباف افزود: ما باید مشکلات و معضلات را شناسایی کرده و اولویت بندی کنیم، من نظر شخصی خودم را می‌گویم؛ به عقیده بنده اقتصاد، آب و جمعیت این‌ها سه مشکل اساسی و مهم هستند که باید در اولویت قرار داده و پیگیری کنیم.

منبع:ایلنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر