/
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
مرادی خبر داد؛

گام مهم کمیسیون انرژی برای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش در راستای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس و دیگر پالایشگاه‌ها قدم برداشته است، گفت: جلسه‌ای نیز با هدف احصاء مشکلات، نیازها و کمک به حل آن‌ها تشکیل شد.
کد خبر : ۴۱۷۹۴
نبض نفت - احمد مرادی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به ریاست وی و حضور جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مدیرعامل پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس و مسئولان شرکت پخش و پالایش، عصر روز گذشته (یکشنبه21 آذرماه) در محل کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مجموعه پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس در نزدیکی  بندرعباس و جنب پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس واقع شده و شرکت پالایش و پخش وزارت نفت وظیفه تامین خوراک این پتروپالایشگاه را دارد، ضمن آنکه ارزش فاز اول این پالایشگاه حدود 493 میلیون یورو است. 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پتروپالایشگاه روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی از میدان گازی پارس جنوبی تحویل می‌گیرد که این میعانات گازی خوراک ورودی آن محسوب می‌شود، ضمن آنکه امکان تولید بنزین از ویژگی‌های مهم پتروپالایشگاه به شمار میآید و این پتروپالایشگاه با هدف جلوگیری از خام‌فروشی احداث شده و نقش بسیار مهم و استراتژیکی در تامین نیاز کشور به فرآورده‌ها و مشتقات نفتی دارد.

وی افزود: همچنین این پتروپالایشگاه برای 6هزار نفر به طور مستقیم و 12هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و طبق بررسی‌ها این پروژه -که احداث آن از مهرماه سال گذشته آغاز شده- حدود 38 و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادی با بیان اینکه کمیسیون انرژی نیز در راستای رفع موانع پیش‌روی این پتروپالایشگاه و دیگر پالایشگاه‌ها قدم برداشته است، اظهار کرد: این جلسه نیز با هدف احصاء مشکلات و نیازها و کمک به حل آن‌ها تشکیل شد، ضمن آنکه هفته آینده شخصا بازدیدی از پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس خواهم داشت.    

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این جلسه بحث‌هایی درباره پتروپالایشگاه سیراف در عسلویه شد و در ادامه مقرر شد؛ جلسه ویژه برای بررسی مسائل این پتروپالایشگاه برگزار شود.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر