/
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
بانک کشاورزی و چهارمحال و بختیاری

۲۰۰میلیارد تومان غرامت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و باغداران و سایر فعالان بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته خبر و گفت:همه غرامت فعالان این حوزه پرداخت شده است.
کد خبر : ۴۲۰۰۶
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی،  حمید رحیمی در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان در جهادکشاورزی استان افزود: این میزان غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی خسارت‌دیده از خشکسالی، آفات و خسارت ناشی از کاهش تولید محصولات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۱۵ هزار هکتار از باغات استان، ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام و ۲۵ هزار هکتار از فعالیت‌های منابع طبیعی شامل عملیات آبخیزداری زیرپوشش بیمه قرار گرفتند و خشکسالی و سرمازدگی باغات بیشترین مخاطرات سال زراعی گذشته بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه در استان ۵۰هزار هکتار باغ وجود دارد، افزود: فرهنگسازی در خصوص بیمه باغات در استان ضروری است.

معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری(از ابتدای مهرماه) ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات استان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و بیمه‌نامه کشاورزی برای از باغداران استان صادر شد.

وی با بیان اینکه باغات و اراضی کشاورزی خرده مالک هستند، گفت: خرده مالکی مهمترین مشکل در استان برای صدور بیمه‌نامه است.

به گفته وی، بیش از ۳۸ هزار فقره بیمه‌نامه صادر شده است و در سال زراعی جاری ۱۰۰هزار هکتار از اراضی زراعی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهی، ۳۰۰ هکتار تنه درختان و ۲۲۶ هزار راس دام زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پایان آذرماه آخرین فرصت بیمه محصولات زراعی است، گفت: باغات بادام آبی و دیم، سیب، انگور، گردو، انار، گیلاس و آلبالو، هلو و شفتالو ، زردآلو، آلو و آلوچه، گل محمدی و درختان غیرمثمر کبوده، سپیدار و صنوبر زیرپوشش بیمه قرار دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر