/
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
بانک صنعت و معدن

هسته گزینش بانك صنعت و معدن، به رتبه" بسیار خوب" از هیات عالی گزینش دست یافت

هسته گزينش بانك صنعت و معدن توانست با عملكرد مطلوب و كسب امتياز 94 درصد در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۹ به رتبه "بسيار خوب" دست پيدا كند.
کد خبر : ۴۲۳۵۰
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ صنعت و معدن، در جلسه هسته گزینش اين بانك كه با حضور مديرعامل، مدير هسته گزینش و اعضاي آن روز گذشته چهاردهم ديماه برگزار شد، دكتر مهري ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سردار دل ها شهيد قاسم سليماني و تبريك پانزدهم دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش به كاركنان گزینش از زحمات بي شائبه آنان در اين حوزه مهم و حياتي بانك، عنوان داشت: حفظ كرامت انساني و آبروي افراد مسأله اي است كه بايد نخستين اولويت و سرلوحه امر گزينش باشد و همانطور كه امام خميني (ره) فرمودند، میزان در گزینش، حال فعلی افراد است و هدايت جاهلان منظور نظر اصيل است و لازم است از ورود به حريم خصوصي افراد اجتناب شود و بايد همواره نگاه حمايتي داشته باشيم.

وي در ادامه بيان داشت: تأكيد بر رعايت قانون گزینش در بررسي ها و اجتناب از اعمال نظر و سليقه شخصي، اصلي است كه بايد در همه مراحل گزينش مد نظر قرار گيرد.


دكتر مهري افزود: آموزش هاي مرتبط با گزينش بايد اثربخش و هدايتگر باشد و بد نيست كه از افراد صاحب نظر در اين حوزه نيز دعوت به عمل بياوريم كه براي همكاران جنبه يادگيري داشته باشد و در امور پژوهشی بايد نخست آسيب شناسي كنيم و سپس وارد عمل شويم و پژوهش ها بايد متناسب با موضوعات حوزه گزينش و كاربردي براي سازمان باشد.

مديرعامل بانك تأكيد كرد: بايد بر روي گزينش افراد، پيش از ورود به سازمان تمركز كنيم و اينطور نباشد كه نيرويي كه وارد مجموعه شده پس از گذشت مدت زماني كه به فعاليت مشغول است،گزينش شود و در كارگروهی که می بایست به همین منظور تشکیل گردد، بررسي كارشناسانه صورت بگيرد و به دلايل توجيهي، اثربخشي و شايسته گزيني توجه ويژه اي مبذول شود.

دكتر مهري با اشاره به دريافت رتبه "بسيار خوب" با امتياز 94 درصد هسته گزينش اين بانك از هيأت عالي گزينش از دكتر محمد ميرزائي و همه همكاران هسته گزينش قدرداني كرد.

در اين نشست حميد محمد ميرزائي مدير هسته گزينش اين بانك، گزارشي از عملكرد این مديريت را ارايه نموده و اظهار داشت: در هسته گزينش به دنبال اثبات شايستگي هاي افراد در سه حوزه اعتقادي، اخلاقي و سياسي هستيم.

وي سپس به تشريح ساختار گزينش در كشور اشاره كرد و افزود: در رأس گزينش كشور، مقام رياست جمهوري قرار دارند و پس از آن به ترتيب هيأت عالي گزينش، هيأتهای مركزي گزينش دستگاهها و در نهايت هسته های گزينش هستند كه وظیفه اجرای قانون و مقررات گزینش را بر عهده دارند.

دكتر محمد ميرزائي با بيان خلاصه اي از تاريخچه گزينش در كشور تصريح كرد: از ابتداي انقلاب اسلامي و صدور فرمان انحلال گزينش در سال 61 و تصويب قانون گزينش در سال 74 بنابر فرمان امام خميني( ره)، هيأت هايي از افراد صالح، متعهد، فاضل و صاحب اخلاق كريمه و متوجه به مسائل روز تشكيل و بر اساس معيارهاي هفتگانه احراز صلاحيت در ماده 2 قانون مزبور، گزينش افراد براي استخدام در سازمان هاي مختلف آغاز شد.

وي ادامه داد: بر اساس مقررات حاكم بر امر گزينش، هرگونه پرداخت به افرادي كه مراحل گزينش را طي نكرده اند، غير قانوني مي باشد و در صورت پرداخت، گزينش ها موظف هستند افراد خاطي را به مراجع قانوني معرفي و تصوير مكاتبات خود را براي هيأت عالي گزینش ارسال نمايند.

مدير هسته گزينش بانك خاطرنشان كرد: اجرای بندهای گزارش بازرسان هيأت عالي گزينش در دستور كار قرار دارد و اظهار امیدواری کرد، با حمایت و موافقت مدیرعامل محترم بانک، نمودار سازماني مناسب هسته گزينش پس از تدوين، مصوب گردد.

گفتنی است، در پایان این نشست، دكتر مهري مديرعامل اين بانك ضمن استماع نظرات اعضاء و کارکنان هسته گزينش، نكات بسيار ارزشمندي را در خصوص ديدگاه همکاران بانک، نحوه اجرای قانون گزينش و فرآيندهاي آن مطرح نمود و از همکاران هسته گزینش خواست تا نسبت به امر خطير گزينش همواره رويكرد مثبت، دقيق و مؤثري داشته باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر