/
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
طرح توسعه پتروشیمی تبریز

درخواست وزارت کشور برای بررسی «طرح توسعه پتروشیمی تبریز» در دولت

وزارت کشور با توجه راه‌اندازی خط تولید محصول استراتژیک پلی پروپیلن در پتروشیمی تبریز برای توسعه‌ این شرکت و لزوم اخذ مجوز محیط زیست به دلیل قرارگرفتن این واحد صنعتی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهری، خواستار بررسی و تصمیم گیری دولت درباره طرح توسعه این مجموعه شد.
کد خبر : ۴۲۵۰۰















نبض نفت- یکی از اولویت‌های مهم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف توسعه‌ای دولت مردمی، حمایت و پشتیبانی عملی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز کشور در صنایع بالادستی با هدف تأمین نیاز داخل، جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال مولد، قطع وابستگی به خارج و مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه است.

شرکت پتروشیمی تبریز به عنوان یکی از واحدهای بزرگ کشور در تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله پلی استایرن و آکرونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، در ماه‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی خط تولید محصول استراتژیک پلی پروپیلن کرده است اما به‌دلیل قرارگیری در داخل شعاع ۳۰ کیلومتری شهر تبریز، فاقد وجاهت قانونی لازم برای صدور مجوز زیست‌محیطی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شناخته شده است.

وزارت کشور با توجه به اقدام ماه‌های اخیر شرکت پتروشیمی تبریز برای توسعه‌ این مجموعه و ضرورت اخذ مجوز فعالیت از دولت و نظر به اینکه استاندار آذربایجان شرقی «طرح توسعه پتروشیمی تبریز» را به عنوان یکی از طرح‌های عظیم با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های ذیربط اعلام کرده، خواستار بررسی و تصمیم گیری هیأت وزیران درباره طرح یاد شده به شرط رعایت کلیه ضوابط قانونی و زیست‌محیطی شد.

این پیشنهاد با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری مورد نیاز کشور در صنایع بالادستی در جهت تأمین نیاز داخل و جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال مولد مطرح شده و مراحل کارشناسی را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت طی می‌کند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر