/
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

۲۰پروژه آبی همزمان با دهه فجر در سیستان و بلوچستان بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر۲۰ پروژه آبی در شهرها و روستاهای استان به ‌منظور بهره‌مندی افزون بر۲۲ هزار نفر از نعمت آب سالم و پایدار با اعتبار ۴۳۱.۱ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.
کد خبر : ۴۲۹۶۲
به گزارش نبض نفت؛ از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان علیرضا قاسمی اظهارداشت: همزمان با چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۰ پروژه آبی، شامل راه‌اندازی سیستم ازن زنی تصفیه‌خانه شهرهای سیستان و آبرسانی به ۲۹ روستا با جمعیتی افزون‌بر۲۲ هزار نفر افتتاح و عملیات اجرایی خط انتقال آب از کارواندر به شهر خاش و آبرسانی به ۹ روستای زاهدان و سرباز آغاز می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس با اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، ۸۷۵ مترمکعب مخازن ذخیره و  ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ کمکی، ۲۲ هزار و ۵۷۲ نفر در قالب پنج هزار و ۳۵۴ خانوار از نعمت آب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این ایام ۲۹ روستا در سطح شهرستان‌های سوران، مهرستان، سراوان، میرجاوه، تفتان و زاهدان به شبکه آب آشامیدنی متصل خواهد شد تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفیت آب آشامیدنی شهرهای سیستان نیز نیمه سال ۹۹، راه‌اندازی سیستم ازن‌زنی تصفیه‌خانه شهرهای این منطقه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و آماده بهره‌برداری است.

وی از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از کارواندر به شهر خاش و آبرسانی به ۹ روستا با جمعیت تحت پوشش  هفت هزار و ۸۰۰ نفر در سطح شهرستان‌های سرباز و زاهدان خبر داد و گفت: ۱۲۵.۵کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۷۵۰ متر مکعب مخازن ذخیره، ساخت چهار موتورخانه و اجرای هفت کیلومتر جاده دسترسی با اعتباری بیش‌از سه هزارو ۸۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر