/
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
غارت نفت سوریه

غارت ماهانه ۳ میلیون بشکه نفت سوریه توسط آمریکا

یک نویسنده سوری با اشاره به ادامه سرقت منابع طبیعی سوریه توسط واشنگتن اعلام کرد که آمریکا ماهانه ۳ میلیون بشکه نفت سوریه را غارت می‌کند.
کد خبر : ۴۳۱۹۴

نبض نفت- «عید درویش» نویسنده و روزنامه نگار برجسته سوری در گفتگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد که آمریکا نفت و گندم سوریه را برای تامین بودجه مالی تروریسم در منطقه سرقت می‌کند.

وی در ادامه افزود: به طور میانگین سرقت نفت سوریه توسط آمریکا ماهانه 3 میلیون بشکه برآورد می‌شود. سرویس اطلاعات روسیه تاکید می‌کند که آمریکا نفت سوریه را از طریق تانکرهای نفت‌کش سرقت کرده و به کردستان عراق با قیمتی پایین‌تر انتقال می‌دهد. بر اساس این گزارش ماهانه 3 میلیون بشکه نفت سوریه توسط آمریکا سرقت می‌شود.

این شخصیت سوری ادامه داد: آمریکا همچنین گندم و محصولات کشاورزی سوریه را سرقت کرده و به منظور دستیابی به اهداف ویژه خود این محصولات را از طریق گذرگاه‌های رسمی به کردستان عراق انتقال می‌دهد.

وی در ادامه اشاره کرد که دزدی نفت سوریه توسط آمریکا برای دستیابی به اهداف خاص از جمله محروم کردن مردم سوریه از منابع کشورشان در سایه محاصره اقتصادی خفقان آوری که واشنگتن علیه آنها تحمیل کرده، صورت می‌گیرد تا دولت سوریه را برای تسلیم شدن و مذاکره با شبه نظامیان «قسد» (تحت حمایت آمریکا) تحت فشار قرار دهد.

خبرگزاری تاس روسیه فاش کرد که واشنگتن همچنان به دزدی نفت شمال شرق سوریه و تجارت غیرقانونی منابع غارت شده از این کشور ادامه می‌دهد و یک سوم نفت سرقت شده از سوریه با قیمتی بین 35 تا 40 دلار در هر بشکه به اقلیم کردستان عراق فروخته می‌شود.

وزارت نفت سوریه اخیرا اعلام کرد که جنگ علیه این کشور طی سال‌های گذشته، در بخش نفت و منابع طبیعی 100.5 میلیارد دلار خسارت مالی برجای گذاشته است.

بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه علاوه بر این مقدار، روزانه 70 هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا صراحتا گفت که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر