/
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا:

رژیم صهیونیستی دنبال استفاده از کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت است

تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت:رژیم صهیونیستی تصور می کرد که می‌تواند از برخی کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت استفاده کند.
کد خبر : ۴۴۶۲۹

نبض نفت_ جعفر قنادباشی، با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه و سوءاستفاده از برخی کشورها، گفت: خواست رژیم صهیونیستی تا آنچه که در عرصه عمل است، بسیار فاصله دارد. رژیم صهیونیستی تصور می کرد که می‌تواند از برخی کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت استفاده کند ولی در عرصه عمل، چیزی جز به خطر انداختن نیروهای خودشان و وابستگانشان حاصل نشده است.

این تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به حضور رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و امارات، اظهار کرد:  حضور رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق نه تنها موجب امنیت اقلیم نشده، بلکه به امنتی اقلیم ضربه وارد کرده است. رژیم صهیونیستی در امارات هم حضور پیدا کرده و آنجا را نیز ناامن کرده است؛ در حال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در امارات بالا رفته، صنعت گردشگری به شدت ضربه خورده است و برای فروش نفت هم هر از چندگاهی مشکلاتی ایجاد می‌شود.

قنادباشی در ادامه اضافه کرد: حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان هم سبب شده است که مردم این کشور نسبت به حکومت خود بدبین شوند. هر حکومتی که به رژیم صهیونیستی نزدیک شده، پایه‌ها و ارکان اقتصادی آن به لرزه درآمده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل کارنامه ننگین خود نزد بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها منفور است. اوایل امسال حدود ۱۰ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل با امضای بیش از ۱۵۰ کشور علیه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی صادر شد.

این تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: لذا رژیم صیونستی فقط در جهان اسلام و کشورهای محور مقاومت منفور نیست؛ بلکه رژیمی است که در کل دنیا به عنوان یک رژیم منزوی و رژیمی که از روابط با کشورهای سواستفاده می‌کند، شناخته می‌شود.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر