/
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
تولید و اشتغال

حمایت از تولید و اشتغال از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: حمایت از تولید و اشتغال از اولویت‌های مهم دولت در این استان بوده و این امر مستلزم تقویت ارتباطات بخش خصوصی و کارآفرینان با مدیران و متولیان دستگاههای دولتی در بهبود فعالیتهای تولیدی و ارتقای شاخص‌های مرتبط است.
کد خبر : ۴۴۷۶۲
نبض نفت_ ایرج حسن‌پور روز پنجشنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خاش  بیان کرد: همراهی مدیران دستگاه‌های متولی دولتی با کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع به منظور تحقق شعار سال و حفظ و ارتقای شاخص های تولید و اشتغال مورد تاکید دولت و استاندار سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت و قابلیت های گسترده و متنوع می توانند رونق دهنده تولید و اشتغال در استان باشند.
حسن پور اظهار داشت: بهره مندی حداکثری از ظرفیت تولید و اشتغال و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله تسریع در راه اندازی کارخانه جوجه یکروزه خاش مورد تاکید است.
فرماندار خاش نیز گفت: حمایت و تسهیل گری فعالیتهای تولیدی و اشتغال زا در عرصه های مختلف و رفع موانع برای صاحبان صنایع و کارآفرینان و سرمایه گذاران امیدبخش و بسترساز فعالیتهای تولیدی بیشتر در شهرستان خواهد بود، بنابراین مدیران ادارات و رؤسای بانکهای متولی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با دید مثبت و استفاده از تمامی اختیارات خود با این عزیزان همکاری های لازم را داشته باشند.
صاحب‌گل صالحی بیان کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و رفع مشکلات پیش روی صاحبان صنایع و بسترسازی تقویت فعالیت ها از تاکیدات مهم دولت است.
صالحی اظهار داشت: نام گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب گزینشی معنادار و مرتبط ترین شعار با شرایط کنونی داخلی، منطقه ای و بین المللی کشور بوده و تحقق این شعار مستلزم برنامه ریزی های هدفمند و عملیاتی و نه صرفا تشریفاتی است که برکات آن در جامعه برای مردم ملموس شود.
وی ادامه داد: پروژه های اشتغال زا و تولیدی مهمی مانند کارخانه آرد، کشتارگاه دام و طیور، پرورش بلدرچین، کارخانه شفا شهد در سطوح مختلف صنعتی، کشاورزی، معادن، دامداری شهرستان خاش فعال بوده و نیازهای مردم منطقه را تامین می کنند.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان خاش به ریاست فرماندار و با حضور سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و هیأت همراه، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان و صاحبان صنایع تشکیل جلسه داد.
در این جلسه ضمن ارائه مشکلات موجود توسط صاحبان صنایع از جمله به کارگیری نیرو و سوخت واحدهای تولیدی، بررسی دقیق موانع و مشکلات مربوط به یکایک واحدها و پاسخگویی مدیران متولی، راهکارهای اجرایی در راستای تسریع در حل مشکلات اتخاذ شد.
منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر