/
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
ماجرای دعوای حقوقی ایران

ماجرای دعوای حقوقی ایران در دادگاه فرانسه چه بود؟

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ادعای شرکت فرانسوی علیه ایران ۲۷ میلیون یورو بوده و ما دعوای تقابل با رقم ۱۳.۵ میلیون یورو را طراحی کردیم. اکنون همه ۲۷ میلیون یورو رد شده و رقم ۱۳.۵ میلیون یوروی ایران تائید شده است.
کد خبر : ۴۵۱۹۶

نبض نفت-رضا نوشادی درباره ماجرای داوری پرونده قرارداد میدان ذخیره‌سازی یورتشای ورامین در دادگاه فرانسه اظهار داشت: این موضوع یک پرونده مفصل است که در دیوان داوری کشور فرانسه رای به نفع ایران صادر شده است که البته شرکت فرانسوی سفره‌گاز رای صادره را قبول نکرد و اعتراض کردند، مجددا در دیوان عالی فرانسه شکایت کرده و طرح دعوا کردند که در این طرح دعوای ثانویه حق به ایران داده شد.

وی افزود: ادعای آنها علیه ایران 27 میلیون یورو بوده ما دعوای تقابل با رقم 13.5 میلیون یورو را طراحی کردیم، اکنون همه 27 میلیون یورو رد شده و رقم 13.5 میلیون یوروی ایران تائید شده است. البته این شرکت 1.5 میلیون یورو هم بابت اینکه کار را رها کرده بودند نزد ما صورت‌وضعیت داشتند، ما ضمانت‌نامه‌های پیش‌پرداخت و انجام تعهدات شرکت را به اجرا گذاشتیم و اکنون مبلغ 1.5 میلیون یورو باقی مانده که در حال شناسایی اموال‌شان در ایران هستیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اکنون وکیل فرانسوی ما در کشور فرانسه برای به اجرا گذاشتن 1.5 میلیون یورو طرح دعوا می‌کند، وقتی حکم صادر شد باید به اجرای احکام برود.

وی تاکید کرد: ما بقیه مبالغ را دریافت کردیم و فقط 1.5 میلیون یورو باقی مانده که اگر پروژه‌های فعال از شرکت فرانسوی شناسایی شود، از داخل ایران استرداد می‌کنیم و نیازی به طرح دعوا در فرانسه نخواهد بود.

نوشادی با بیان اینکه بابت نقل و انتقالات مشکلاتی داریم و به آسانی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما در امریکا میزی داریم که علیه طراحی‌های ما مرتبا اقدام کرده و محدودیت ایجاد می‌کنند، چون در یک جنگ واقعی اقتصادی هستیم، اما در هر حال همان‌گونه که ضمانت‌نامه‌ها را به اجرا گذاشتیم و پول را برگردانیم، این رقم 1.5 میلیون یورو را هم برمی‌گردانیم.

منبع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر