/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
مدیر عامل شرکت ملی نفت

ادعا داریم صادرات نفت را به دو برابر می رسانیم

ما اکنون باتوجه به اینکه ظرفیت تولید به میزان قبل برگشته و ادعا داریم میزان صادرات را به دو برابر ارتقا دهیم و پایانه های نفتی این آمادگی را دارند که افزایش صادرات داشته باشیم.
کد خبر : ۴۵۳۳۳






نبض نفت_ محسن خجسته مهر در نشست حاشیه ای بیست و ششمین نمایشگاه نفت درباره نگرانی بابت ورود روسیه با بازار آسیایی نفت ابران باتوجه به تحریم روسیه از سوی اروپا و همچنین برنامه جدید ابران برای صادرات نفت به اروپا اطهار داشت: بازار فروش نفت همیشه یک بازار انعطاف پذیر است که فقط مربوط به قیمت نیست، نفت لزوما یک کالای اقتصادی نیست، بلکه سیاسی هم بوده و متاثر از موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومی و همچنین تابع موضوعات جنگ و فرس ماژور هم است.

وی ادامه داد: زمانی قیمت نفت به ۸ دلار رسید که به شوک نفتی موسوم شد و اکنون از کانال ۱۰۰ دلار هم عبور کرده، ضمن اینکه فروش نفت رقابتی است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: زمانی تمام هم و غم ما این بود که حداکثر توان را بکار بگیریم که سهم مان را از بازار پس بگیریم و مشتریان جدید داشته باشیم و اکنون این رویه استحکام یافته و همواره دنبال این هستیم که حداکثر فروش را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون باتوجه به اینکه ظرفیت تولید به میزان قبل برگشته، ادعا داریم میزان صادرات را به دو برابر ارتقا دهیم و پایانه های نفتی این آمادگی را دارند که افزایش صادرات داشته باشیم.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر