/
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
رفیعی:

تصمیم‌گیری در شرایط آکواریومی جایی برای بروز فساد باقی نمی‌گذارد

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اصولی خواندن طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: تصمیم‌گیری‌های اقتصادی در کشور که مستقیما با کف جامعه در ارتباط است، نیاز به شفافیت داشت.
کد خبر : ۴۵۵۱۸
نبض نفت_ سمیه رفیعی ضمن هوشمندانه خواندن طرح مجلس برای شفافیت قوای سه گانه، گفت: در حال حاضر مذاکرات صحن مجلس به صورت شفاف منتشر می شود اما لازم بود مجراهایی در کشور که تصمیم گیری اقتصادی در آنها صورت می گیرد و مستقیما با کف جامعه در ارتباط است نیز شفاف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ذکر مثالی عنوان کرد: مردم در بحث ممیزی های مالیاتی، هیچ اطلاعی از نحوه و فرمول این حساب و کتاب ندارند که لازم است فرایند آن روشن شود از این رو ما در مجلس به دنبال این هستیم که وقتی دو واحد تجاری یکسان با شرایط یکسان در کنار هم قرار می گیرند، مالیات آنها نیز به شیوه یکسان محاسبه شود که بعضا در حال حاضر با یکدیگر متفاوت هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وقتی قانون شفافیت تصویب و ابلاغ شود خیلی از مسائل اقتصادی به قاعده شده و نقدینگی به دلیل جلب اعتماد مردم به چرخه باز می گردد، اظهار داشت: شفافیت اصولی راهکار قطعی جلوگیری از بروز فساد است چرا که تصمیمات درباره همه مسائل در شرایط آکواریومی و شیشه ای گرفته می شود و دیگر جایی برای فساد باقی نمی ماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که طرح حاضر چقدر بر مبنای کار کارشناسی تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: طرح شفافیت قوای سه گانه به صورت اصولی و بسیار کارشناسی شده بعد از جلسات متعدد به تصویب کمیسیون مربوطه رسیده و بعد از تصویب و ابلاغ نیز دولت باید آیین نامه ای متناسب برای اجرای اهداف آن تدوین کند که مجلس در آینده نیز بر اجرای صحیح آن نظارت خواهد داشت.
منبع:خانه ملت 
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر