/
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
آبله میمون؛

از آبله میمون نترسید

صادرات غلات از اوکراین، گیجی و سردرگمی جو بایدن، کشتار در مدرسه آمریکایی و آبله میمون، سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان‌اند.
کد خبر : ۴۵۷۴۹
به گزارش نبض نفت به نقل از واشنگتن تایمز، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان در روز سه شنبه ـ دهم خرداد ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:


صادرات غلات از اوکراین


روزنامه‌های اروپا به تمامی نگاه دارند به خواست رهبران اروپایی، به امکان و اجازه صدور غلات از اوکراین به جهان. روزنامه لوموند در فرانسه نوشت: پوتین اجازه خروج صادرات آذوقه را از بندر اودسا، بندر کلیدی اوکراین، در دریای سیاه داده است. آبراهی که زمانی پر از مین بود و اکنون پاکسازی شده است. اوکراین و روسیه، در جرگه تولیدکنندگان مهم گندم، ذرت و روغن آفتابگردان در جهان‌اند. صادرات غلات از بسیاری بنادر مین‌گذاری شده اوکراین ناممکن است.


جایگزین بایدن


روزنامه‌های آمریکا، نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری آن کشور در سال ۲۰۲۴ دارند. واشنگتن تایمز نوشت: سالخوردگی و گاه گیجی و سردرگمی جو بایدن، سبب شده است تا زمزمه جایگزینی او در رقابت‌های ریاست جمهوری از سوی دموکرات ها، شنیده شود.
در نگاهی دیگر، واشنگتن تایمز نوشت: ساخت دیوار مرزی آمریکا که مدتی متوقف شده بود، ادامه یافت.

واشنگتن تایمز نوشت: چوب دوی استقامت را بایدن به شخص دیگری می‌دهد؛ به آنان که از حزب دموکرات، به این رقابت خواهند آمد.


قانون اسلحه و کشتار

روزنامه‌های آمریکا، هنوز نگاه به کشتار در مدرسه ابتدایی در تگزاس دارند. یو اس ای تودی نوشت: قوانین تازه اسلحه، نمی‌توانند مانع سقوط اخلاقی، در آمریکا شوند. این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا مرگ جورج فلوید سیاه به دست پلیس سفید پوست را بی ارتباط با کشتار کودکان مدرسه ابتدایی در تگزاس نمی‌داند.

آبله میمون

نگاه دیگر یو اس ای تودی به آبله میمون است. سازمان  بهداشت جهانی می‌گوید: همه گیری در جهان نخواهد بود، اما بسیاری را مبتلا می‌کند.
گاردین روزنامه انگلیسی هم نوشت: آبله میمون، بیماری نیست که باید از آن هراسید.

پاکسازی مواد شیمیایی با اهدای خون


بخش دانش روزنامه گاردین، از اهدای خون می‌نویسد. اینکه مواد و ذرات شیمیایی بسیاری، بدن انسان را آلوده می‌کنند و سبب بسیاری از بیماری‌ها، می‌شوند. اختلال تیروئید، برخی سرطان‌ها، بیماری‌های کبد و چاقی. دانشمندان اکنون در آخرین پژوهش به راهی در خور توجه برای رهایی از این آلودگی شیمیایی، دست یافته‌اند و آن اهدای خون است. پژوهش تازه آمده در شبکه علمی«جاما» می‌گوید، اهدای خون و پلاسما از سوی آدم‌ها، سبب پاکسازی بدن، از مواد شیمیایی آسیب‌رسان می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر