/
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
استاندار خراسان جنوبی:

۴۰ هزار مسکن در خراسان جنوبی احداث می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت:از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، ۴۰ هزار مسکن سهم این استان بوده که تحقق آن نیازمند همدلی متولیان است.
کد خبر : ۴۵۸۰۸
نبض نفت_ جواد قناعت ظهر پنجشنبه در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی، طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت‌های مهم دولت و استان دانست و افزود: از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، ۴۰ هزار مسکن سهم خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه از متولیان مربوطه خواستاریم برای احداث از تعداد مسکن پای کار باشند، گفت: هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

قناعت با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم توجه به لایه‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن است، اظهار کرد: این امر در استان‌های کمتر برخوردار به شکل مضاعف پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن اقدامات لازم را در تهیه طرح، تأمین منابع و اجرای به‌موقع مصوبات در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت انبوه‌سازان در این طرح استفاده شود، افزود: همچنین نیاز است با توجه به اهمیت آغاز طرح‌های آماده‌سازی زمین، از ظرفیت شهرداری‌های استان به‌خوبی استفاده شود.

قناعت با بیان اینکه بر اساس آخرین شاخص‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم طرح قرار دارد، گفت: ادامه انجام طرح نیازمند همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های متولی است که باید با اولویت پیگیری شود.

بنا به گفته استاندار خراسان جنوبی طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مدیران این حوزه در استان در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: مهر 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر