/
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در پی گلایه شهروندان از برخی خاموشی‌ها مطرح کرد؛

قطعی برق بخش خانگی به دلیل کمبود تولید نیست

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تصریح کرد: مواردی که برای قطعی برق گزارش شده، به دلیل مشکلات فنی بوده و در بخش خانگی، قطعی برق به واسطه‌ی کمبود تولید نیست.
کد خبر : ۴۶۵۲۸

نبض نفت-حسن حشمتی  در خصوص قطعی ناگهانی برق در برخی نقاط مشهد اظهار کرد: امسال قطعی برق برنامه‌ریزی شده، نه تنها در مشهد، بلکه در کل کشور نداشته‌ایم و قطعی‌های رخ داده اتفاقی و موردی بوده‌اند؛ چراکه خط قرمز امسال ما برای قطعی برق، بخش خانگی است. تمام برنامه ریزی‌ها در حال انجام است تا مجبور به قطع کردن برق بخش خانگی نباشیم.

وی افزود: مواردی که برای قطعی برق گزارش شده، به دلیل مشکلات فنی بوده است. با توجه به اینکه شبکه‌های برق در خیابان‌ قرار دارد  امکان بروز حوادث مختلف وجود داشته که البته بعد از دریافت گزارش قطعی برق، همکاران ما برای رفع مشکل اقدام می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جریان قطعی‌های مداوم سال پیش استثنا بوده و از سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های متعددی برای جلوگیری از قطعی برق انجام شده است. البته در حال حاضر هم بالاترین پایداری شبکه و کم‌ترین میزان قطعی را در مشهد شاهد هستیم؛ چراکه حتی هنگام تعمیرات، تا حد ممکن از قطع کردن برق جلوگیری می‌کنیم.

حشمتی در خصوص آسیبی که به دلیل قطعی‌های برق به لوازم مردم وارد شده، گفت: مردم برای دریافت خسارت خود، می‌توانند به سامانه‌ی توانیر مراجعه کنند. خسارت‌ها تا سقف یک میلیون تومان را شرکت توزیع نیروی برق مشهد مستقیما پرداخت می‌کند و هزینه‌ باقی مانده پس از طی شدن مراحل، توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود. البته لازم به ذکر است که پرداخت خسارت از طریق بیمه با تاخیر همراه خواهد بود.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر