/
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
برای دومین سال متوالی حاصل شد؛

شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزیده چهارمین جشنواره ملی حاتم

شرکت پالایش نفت بندرعباس در چهارمین جشنواره ملی حاتم برای بومی سازی تولید اسیدکلریدریک گازی موفق به کسب عنوان برتر و تندیس حمایت از تولید ملی شد.
کد خبر : ۴۷۶۷۸
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) که با حضور مقامات دولتی و مدیران برگزیده صنعت و اقتصاد کشور و صنایع و بنگاه های ارزش آفرین، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، شرکت پالایش نفت بندرعباس برای دومین سال متوالی تندیس و نشان این جشنواره ملی را دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، در مراسم اختتامیه این جشنواره از صنایع و بنگاه های ارزش آفرین کشور در بخش های خصوصی و دولتی تجلیل شد که شرکت پالایش نفت بندرعباس با معرفی اقدامات صورت گرفته در حوزه خودکفایی و بهبود ظرفیت های تولید از جمله بومی سازی تولید اسیدکلریدریک گازی پالایشگاهی مورد استفاده در واحد ایزومریزاسیون که پیش از این از خارج از کشور وارد می گردید، در راستای ایجاد بستر مناسب برای تولید و تامین پایدار فرآورده های نفتی با نوآوری، تولید دانش‌محور و فعالیت‌های شاخص تحقیق و توسعه، در چهارمین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) برگزیده شد.
 گفتنی است اجرای موفق پروژه‌های عظیم ملی با استفاده از توان و تخصص بومی و ملی، تولید محصولات مطابق با استاندارهای جهانی با هدف تامین نیاز کشور، اجرای اقدامات و طرح‌های شاخص زیست محیطی، فعالیت‌های عام‌المنفعه و اقدامات هدفمند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی (CSR)، انجام موفق پروژه‌های مرتبط با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جمله افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش بدون سرمایه گذاری های مرسوم، انجام طرح‌های توسعه‌ محور با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار از جمله طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین که زمینه اشتغال ۲ هزار ۵۰۰ نفر را فراهم می کند و بازطراحی و مهندسی معکوس قطعات استراتژیک صنعت پالایش نفت با استفاده از دانش بومی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از تولید ملی است.
 چهارمین جشنواره ملی حاتم با محوریت بررسـی توان‌منديهای بالقوه و بالفعل صـنعت و اقتصـاد کشـــور در تحقق تولیـد اشـــتغـال آفرین و اقتصـــاد دانش‌بنیان و معرفی آخرین دسـتاوردها و موفقیت‌های برنـدهـای برتر ایرانی بر اســـاس لیـاقـت و ارزش آفرینی ملی برگزار شد.
 این جشـــنواره به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای اقتصـادی کشـور به معرفی دســتاوردهای ســازمان‌ها و شرکتهای پویا و توانمند در زنجیره ارزش تولیـد نـاخـالص ملی کشور با وجود همه محـدودیـت‌هـای  ســـال‌هـای اخیر می پردازد.
بر اساس این گزارش شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال گذشته نیز در سومین دوره جشنواره ملی حاتم با ارائه اقدامات شاخص در حوزه تولید با حمایتهای شرکتهای تولید کننده داخلی موفق شده بود نشان ملی حاتم را دریافت کند.
گفتنی است چهارمین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) به همت موسسه مطالعات خلیج فارس و با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، دانشگاه صنایع و معادن برگزار شد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر