/
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
وزیر خزانه داری آمریکا:

احتمال افزایش قیمت گاز در زمستان وجود دارد

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، ترس خود را از افزایش قیمت گاز آمریکا در زمستان پیش رو، با اجرایی شدن ممنوعیت نفت و گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا، ابراز کرد.
کد خبر : ۴۷۸۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، یلن گفت که قیمت گاز برای آمریکایی‌ها در زمستان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، چون اتحادیه اروپا خرید نفت روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد .

وزیر آمریکایی افزود: سقف  قیمت گاز و نفت روسیه که اخیراً از سوی کشورهای غربی برای تامین انرژی روسیه پیشنهاد شده بود، برای مهار قیمت‌ها و تحت کنترل نگه داشتن آن‌ها طراحی شده است.

دلایل افزایش قیمت بنزین

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، انتظارات خود را برای افزایش قیمت گاز در زمستان آینده توجیه کرد و گفت که این افزایش احتمالی ناشی از توقف خرید نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا - عمدتاً - و اعمال ممنوعیت خدماتی است که به روسیه اجازه حمل و نقل نفت با تانکر را می‌دهد.

طرح تعیین سقف قیمت نفت روسیه که به تصویب گروه هفت رسید، شامل امتناع از بیمه، تامین مالی، دلالی، ناوبری و سایر خدمات برای محموله‌های نفتی بود که قیمت آنها از سقف قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی فراتر رفت.

وزیر آمریکا توضیح داد که سقف قیمت با هدف کاهش درآمدهایی که روسیه می‌تواند برای جنگ در اوکراین از آن استفاده کند، در عین حال حفظ عرضه نفت روسیه برای پایین نگه داشتن قیمت‌های جهانی است، اما از سوی دیگر خطر افزایش قیمت گاز در آمریکا را به همراه دارد. .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر