/
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد:

اعلام آمادگی ۱۷ سرمایه‌گذار برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ محصول تازه پتروشیمی در کشور، گفت: برای ۱۷ تا ۱۸ محصول سرمایه‌گذار داخلی پیش‌قدم شده است.
کد خبر : ۴۸۱۴۲
نبض نفت-مرتضی شاهمیرزایی امروز (پنجشنبه، ۳۱ شهریورماه) در نشست خبری خود در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست ضمن اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: صدام و هم‌دستانش برای اشغال سه روزه ایران خواب‌ها دیده بودند، اما تیرشان به سنگ خورد. صنعت نفت هم همزمان با دیگر بخش‌های کشور به دفاع برخواست و شهدای زیادی را تقدیم جنگ کردیم.

وی با بیان اینکه از زمان انقلاب و جنگ تحمیلی تا امروز تحریم‌ها از همه دروازه‌های اقتصادی بر ایران اعمال شده است، گفت: به‌عنوان کمترین عضو صنعت نفت به همه رزمندگان و ایثارگران عرض ادب و تعظیم می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ۲۰ محصولی که برای سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های داخلی و خارجی پیشنهاد شده و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته آن، گفت: تاکنون برای سرمایه‌گذاری در تولید ۱۷ تا ۱۸ محصول جدید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی شده است و برای چند محصول باقیمانده نیز پیگیری‌هایی انجام شده و پیش‌بینی ما این است که حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار برای تولید این محصولات نیاز باشد.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر