/
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
انرژی‌های تجدیدپذیر؛

راه‌اندازی ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: ستاد ویژه انرژی های تجدید پذیر با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید انرژی های تجدیدپذیر و پاک ذیل تفاهم نامه با سازمان انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی شده و ۹ دستگاه عضو این ستاد هستند، شهرداری ها نیز می توانند در این حوزه ورود کنند.
کد خبر : ۴۹۱۳۱

نبض نفت- استاندار مرکزی گفت: هرکدام از این مقوله ها به طریقی با امنیت ملی گره خورده و اگر نتوان از برق و آب به درستی بهره برداری کرد منجر به اخلال در نظام زیستی محیطی و اتلاف در منابع ملی و... می شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به جهت ناکارآمدی نظام اقتصاد آب و برق، به دلایل مختلف در تحقق اهداف برنامه دچار اختلال و اشکال هستیم. حجم اتلاف انرژی و آب در کشور بسیار بالااست و بر خلاف تصور، اتلاف در تولید بیش از اتلاف در بخش مصرف است.  

مخلص الائمه بیان کرد: در استان و  کشور، در تحقق اجزای مختلف برنامه عقب هستیم و منطبق با برنامه پیش نمی رویم، لذا تقاضا داریم که در برنامه هفتم در حوزه انرژی با قدرت برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: مدیران استانی نباید منتظر وزارتخانه و ابلاغ از تهران باشند بلکه باید با جدیت کار کرده و نیازهای برنامه هفتم را احصا کنند و ظرفیت های متعدد را مورد استفاده قرار دهند تا در برنامه هفتم نیازها و نگرانی ها دیده و برطرف شود.

استاندار مرکزی ضمن تشکر از وزارت نیرو بیان کرد: امسال تابستان بسیار کم تنشی را پشت سر گذاشتیم و در حوزه مصرف عمومی به مردم تنشی وارد نشد که کار بزرگی بود و جای تشکر از وزارت نیرو دارد.

مخلص الائمه با بیان اینکه امید داریم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اتفاق بزرگی در استان رخ دهد، گفت: بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر کشور در محلات با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم هدف ۷۰۰ مگاواتی را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد ویژه انرژی های تجدیدپذیر استان با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید انرژی های تجدیدپذیر و پاک با تاکید بر انرژی های خورشیدی از طریق هماهنگی های بین دستگاهی و جلب مشارکت بخش های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی و بهره گیری از ظرفیت های موجود، ذیل تفاهم نامه با سازمان انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی شده و ۹ دستگاه عضو این ستاد هستند. شهرداری ها نیز می توانند در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه در تهران انرژی های تجدیدپذیر در مصارف عمومی شهری استفاده می شوند و می توان در استان با تشویق صنایع و شرکت شهرک ها و... در این راستا گام برداشت، اظهار کرد: تکمیل آبرسانی به اراک از سد کمال صالح، ترمیم رودخانه بخش مرکزی ساوه، آبرسانی به شهر تفرش با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل خطوط و پست ۴۰۰ کیلو ولت خمین با اعتبار ۱۰۰ ملیارد تومان، تکمیل شبکه فشار متوسط ۶۳ شهباز و قره کهریز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، انتقال آب از کوچری به شمال استان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولتی زرندیه و تکمیل پست های برق شهر های صنعتی ایبک آباد، خمین، ساوه، دلیجان، زاویه و ناحیه صنعتی نخجیروان و سمقاور از جمله مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در این حوزه بوده است که امیدواریم مسئولین مربوطه اعتبارات را پیگیری کنند.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر