/
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه:

آنکارا می‌تواند انرژی ایران و عربستان را به اروپا منتقل کند

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت که کشورش می‌تواند گذرگاه امنی برای تامین انرژی از عربستان، روسیه و ایران باشد.
کد خبر : ۴۹۱۶۸

نبض نفت- نورالدین نباتی، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت که کشورش می‌تواند گذرگاه امنی برای تامین انرژی از عربستان، روسیه و ایران باشد.

وی اعلام کرد که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند انرژی سه کشور را به صورت ایمن و با قیمت‌های رقابتی به اروپا منتقل کند.

وزیر ترکیه افزود : کشورش در تلاش است تا پایگاهی برای انرژی باشد، چه از عربستان سعودی و چه از کشورهای دیگر.

«نباتی» بر حمایت ریاض و آنکارا از یکدیگر برای برقراری صلح در منطقه تاکید کرد و گفت: این موضوع به کاهش قیمت گاز و نفت کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای تبدیل ترکیه به مرکز توزیع گاز روسیه و ایران به کشورهای قاره اروپا شد.

وی ادامه داد: همکاری عربستان و ترکیه در دوره آتی زمینه‌های همکاری جدیدی را در چارچوب چشم انداز راهبردی 2023 و 2030 دو کشور ایجاد خواهد کرد.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و پنجمین ذخایر بزرگ گاز در جهان با ذخایر نزدیک به 300 تریلیون فوت مکعب است.

سعودی گازی به خارج صادر نمی‌کند و قصد دارد تولید خود را برای تامین نیاز داخلی و حذف استفاده از نفت و سایر مایعات برای تولید برق افزایش دهد.

اظهارات نباتی یک هفته پس از آن بیان می‌شود که رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد با همتای روس خود، ولادی:میر پوتین، برای ایجاد یک مرکز گاز طبیعی در ترکیه به توافق رسیده است.

منبع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر