/
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

فروش روزانه ۴۲ میلیون فوت مکعب گاز مشعل به سرمایه‌گذاران داخلی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در نخستین مرحله فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی، روزانه ۴۲ میلیون فوت مکعب گاز مشعل مربوط به چهار واحد بهره‌برداری به دو شرکت سرمایه‌گذار داخلی فروخته شد.
کد خبر : ۴۹۱۷

 

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی‌پور گفت: این طرح در قالب چهار قرارداد برای اجرای بندهای ۸ و ۱۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ماده ۵۲ از قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و ماده ۴۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و سیاست‌گذاری مقام عالی وزارت مبنی بر خاموشی و حذف مشعل‌ها تعریف شده است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم طرح برای واگذاری گازهای مشعل ۲۳ واحد بهره‌برداری به ظرفیت ۱۳۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز در حال برگزاری تشریفات مزایده (آگهی فراخوان عمومی از شرکت­‌های متقاضی) است.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با بیان این‌که بهره‌برداری و اجرای طرح‌های یادشده از سوختن بیش از ۶۲ میلیارد فوت مکعب گاز در سال جلوگیری می‌کند، اعلام کرد: ایجاد درآمدی معادل ۵۳ میلیون دلار در سال، ایجاد اشتغال و کاهش چشمگیر آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر منافع حاصل از اجرای این طرح است.

وی با بیان این‌که این طرح برای نخستین بار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرا می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از اتلاف ثروت ملی، استفاده بهینه از انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد ارزش افزوده است.

عالی‌پور افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، با اجرای این طرح از هدررفت گازهای همراه نفت تا زمان اجرای پروژه‌های مصوب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به زمینه‌های استفاده بخش خصوصی از گازهای مشعل گفت: گازهای ارسالی به مشعل را می‌توان برای تولید برق، استفاده در واحدهای فرآورشی، فشارافزایی و سوآپ گازی و دیگر طرح‌های انرژی‌محور استفاده کرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر