/
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
مهندس مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران:

صنعت پتروشیمی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صنعت پتروشیمی برای کشور را اشتغال آفرین و افتخارآفرین دانست و گفت برای افزایش اشتغال در کشور می‌توان از ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده بهینه کرد.
کد خبر : ۴۹۲۵۶
صنعت پتروشیمی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است

به گزارش نبض نفت مهندس مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در مراسم نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت که با حضور دکتر غلامرضا جلالی مدیرعامل پدافند غیرعامل کشور برگزار شد به برخی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 110 طرح بزرگ و کوچک در صنعت پتروشیمی کشور در حال اجراست که بودجه برخی از این طرح‌ها بالای 4 میلیارد دلار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه طی 44 سال از گذشت انقلاب اسلامی تولیدات صنعت پتروشیمی 60 برابر شده است گفت: طی این چهار دهه تولید محصولات پتروشیمی از یک و نیم میلیون تن به 90 میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

شاهمیرزایی صنعت پتروشیمی را اشتغال آفرین و افتخارآفرین دانست و گفت: از هر ظرفیتی که در اختیار دارید به کمک صنعت پتروشیمی بیایید. وی افزود: ما تلاش می‌کنیم مواد اولیه بیشتر صنایع را در کشور تولید کنیم که نیازی به واردات مواد اولیه نداشته باشیم.

معاون وزیر نفت از پایان وابستگی به کاتالیست‌های صنعت نفت تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برنامه و استراتژی ما این است که تمام کاتالیست‌های صنعت نفت را در کشور بومی‌سازی کنیم و کاتالیست‌ها را از مرحله آزمایشگاهی به مرحله تجاری سازی برسانیم.

شاهمیرزایی در ادامه افزود: تلاش می‎کنیم تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی را در داخل کشور تولید کنیم و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی در کشور استفاده خواهیم کرد.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر