/
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی خبر داد:

طراحی فاز یک شبکه گازرسانی شهرچابهار در شرکت گاز خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از اتمام طراحی شبکه گازرسانی شهر چابهار و اجرای 260 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در مدت زمان دو سال آینده بر مبنای این طرح خبر داد.
کد خبر : ۴۹۴۱۸

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری، با اعلام این مطلب، گفت: خراسان رضوی به عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان پس از اتمام موفق پروژه گازرسانی شهر زاهدان، مسئولیت طراحی و اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز بر عهده دارد.

وی افزود: در فاز یک این پروژه، عملیات طراحی ایستگاه ها و شبکه شهر چابهار با تلاش کارکنان خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی انجام و درحال حاضر پیمان سپاری نیز انجام شده است.

به گفته افتخاری، در این مرحله، یک ایستگاهCGS 100 هزار، چهار ایستگاه TBS، سه ایستگاه CPS و حدود 260 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با پیش بینی مدت زمان دو ساله اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی منطقه چابهار از نظر همجواری با دریای عمان و شرایط خاص اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: در این پروژه مطالعات خاک شناسی و رعایت استانداردها و الزامات فنی لحاظ شده است.

افتخاری یادآور شد: با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان واحد خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی، برای اولین بار در سطح کشور هيترهاي گازي ايستگاه هاي CGS در این پروژه حذف شده و سيستم گرمكن ورتكس تيوب به جاي هيترهاي گازی مورد استفاده قرار گرفته است. این اقدام علاوه بر صرفه جويي اقتصادي و کاهش قابل توجه مصرف انرژی، موجب بهره برداري و نگهداشت بهتر تاسیسات خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر