/
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شرکت ملی حفاری ایران؛

حفر ۳ حلقه چاه زمین‌گرمایی در ارتفاعات سبلان از سوی شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در چارچوب همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) سه حلقه چاه زمین‌گرمایی (ژئوترمال) در ارتفاعات سبلان در شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل حفر می‌کند.
کد خبر : ۴۹۸۰۳

نبض نفت-حمیدرضا گلپایگانی روز یکشنبه (۲۹ آبان‌ماه) درباره حفر چاه‌های زمین‌گرمایی در استان اردبیل اظهار کرد: حفاری این چاه‌ها در چارچوب قرارداد شرکت OEID با شرکت نیروگاه‌های مادر تخصصی برق حرارتی صورت می‌پذیرد و با نظر طرفین شمار چاه‌ها قابل افزایش است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در سال ۱۳۸۰ نسبت به حفر یک حلقه چاه اکتشافی و دو حلقه چاه تزریقی در این منطقه اقدام کرده بود و با توجه به نتایج مثبت به‌دست‌آمده، با انعقاد توافق‌نامه چهار ساله بین این شرکت و سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا)، عملیات حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه شامل ۱۰ حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه توصیفی و چهار حلقه تزریقی در این موقعیت کوهستانی و سردسیر انجام شد. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: برای شتاب‌بخشی در عملیات اجرایی حفاری سه حلقه چاه ژئوترمال دستگاه حفاری خشکی ۸۵ فتح اختصاص و مراحل جابه‌جایی آن از اهواز به سمت سبلان در استان اردبیل انجام شد و در حال برپایی در موقعیت تعیین شده است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر