/
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار خبر داد:

95 درصد از جایگاه‌های منطقه چابهار به دوربین پلاک‌خوان مجهز شدند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار خبر داد: در حال حاضر 95 درصد از جایگاه‌های منطقه (48 جایگاه) به دوربین پلاک‌خوان مجهز شده‌ است و به زودی سه جایگاه باقیمانده نیز به این سامانه متصل خواهد شد.
کد خبر : ۴۹۸۱۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار طی مصاحبه‌ای به شرایط خاص و ویژگی‌های منحصر به فرد مناطق مرزی و اختلاف فاحش نرخ فرآورده در دو سوی مرزها اشاره کرد و گفت: تجهیز و نصب دوربین پلاک‌خوان از ابتدای مهرماه سال جاری در جایگاه‌ها کلید خورد که خوشبختانه با استقرار کارشناسان نظارتی در جایگاه‌ها، علاوه بر جلوگیری از سوءاستفاده از کارت‌های هوشمند سوخت، مصرف بنزین نیز روند کاهشی داشته است. 

کمالیار به کاهش 8.3 درصدی مصرف بنزین در مهر ماه و قیاس با ماه قبل از آن (شهریور) اشاره کرد و افزود: نتایج و بازخورد نصب دوربین پلاک‌خوان علاوه بر شناسایی و برخورد با متخلفان، رضایتمندی عمومی از کاهش چشمگیر صف‌ها در مجاری عرضه سوخت منطقه چابهار را دربرداشته است.

وی انجام این امر مهم را نقطه عطفی در کارنامه منطقه و همچنین ستاد شرکت ملی پخش دانست و اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح علیرغم مشکلات بسیار زیادی که در این زمینه وجود داشت، سعی و اراده جمعی بر اجرایی شدن آن استوار بود و طی این مدت کوتاه، اثرات بسیار مثبت داشت و رضایتمندی مردم و مقامات محلی را به دنبال داشت.

مدیر منطقه چابهار با اذعان به اینکه وجود اختلافات فاحش نرخ فرآورده با کشورهای همسایه در شهرستان‌های جنوبی استان قاچاق سوخت برای سوداگران را بسیار زیاد کرده است، بیان کرد: از زمان نصب دوربین ها تا کنون  290 کارت سوخت مسدود شده است.

وی درباره مکانیزم عملکردی دوربین پلاک‌خوان اظهار کرد: تمامی خودروهایی که وارد جایگاه می‌شوند ضمن ثبت پلاک خودرو، اگر برای نخستین بار در طول یک روز به جایگاه مراجعه کرده باشند از دستگاه نصب شده پیام "تیکت مجاز به سوختگیری است" را دریافت و در غیر این صورت اگر برای بار دوم در همان روز اقدام به سوختگیری کرده باشند پیام "تیکت غیر مجاز به سوخت گیری" است را دریافت خواهند کرد و از سوخت گیری مجدد خودرو جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سیدکیومرث کمالیار با بیان این خبر که جایگاه‌های داخل شهرها به یکدیگر متصل شده‌اند، ادامه داد: در صورتی که خودرو در هر کدام از جایگاه‌ها اقدام به سوختگیری کند در گزارش سایر جایگاه‌ها نیز ثبت و از تکرار سوخت‌گیری ممانعت می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان منطقه چابهار بر این نکته تاکید کرد که دستیابی به هر موفقیتی حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و پشتکار تمامی همکاران آن مجموعه است .

مدیر منطقه چابهار در پایان اظهار کرد: کارکنان منطقه چابهار علیرغم وجود بسیاری از محرومیت‌ها و نیز کمبود شدید نیروی انسانی در تمامی واحدها تمام کوشش خود را در جهت خدمت‌رسانی صحیح وجلب رضایت مردم بکار بسته‌اند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.


شرایط و ویژگی‌های استان سیستان و بلوچستان – منطقه چابهار

 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به موقعیت استراتژیکی استان و منطقه اشاره کرد و گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان در منتهی‌الیه جنوب شرقی کشور و در همجواری کشورهای پاکستان و افغانستان با موقعیتی بسیار حساس و استراتژیکی قرار دارد.این استان از شمال به خراسان جنوبی از جنوب به دریای عمان، از شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از غرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود می‌شود.


وی ادامه داد: منطقه چابهار یکی از مناطق استراتژیک شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با 360 کیلومتر مرز آبی و حدود 250 کیلومتر مرز خاکی دارای سه ناحیه مرکزی، ایرانشهر و نیکشهر و 51 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی وظیفه تامین سوخت در جنوب استان سیستان و بلوچستان است، ضمن اینکه وظیفه تامین نفتگاز بیش از چهار هزار و ۱۰۰ قایق و شناور باری و صیادی را بر عهده دارد.

کمالیار با اذعان به اینکه همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و تفاوت فاحش نرخ فرآورده با توجه به نوسانات بسیار زیاد ارز، فرآورده‌های نفتی را برای سوداگران و قاچاقچیان به عنوان منبعی در جهت به دست آوردن ثروت‌های نامشروع تبدیل کرده است، افزود: تمامی موارد یاد شده در کنار پراکندگی بسیار زیاد جمعیت، مرزهای آبی و خاکی، قایق ها و شناورهای صیادی، تجاری و باری و شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی موقعیت این منطقه را بیش از پیش حساس کرده است، لذا لزوم توجه بیش از پیش و کنترل و نظارت دقیق بر نحوه تخصیص و مصرف فرآورده‌های نفتی در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر