/
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
​مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد؛

روند پیشرفت فیزیکی پروژه مخزندار ریلی در انبار نفت یزد مطلوب است

​مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد از پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه تجهیز و راه‌اندازی مخزندار ریلی در انبار نفت شهید صدوقی یزد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، انتقال نفتگاز از جنوب کشور به انبار نفت یزد توسط ناوگان ریلی انجام خواهد شد.
کد خبر : ۴۹۹۱۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عبدالرضا انتظاری طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه اجرای این پروژه، کاهش چشمگیر تردد نفتکش‌ها برای ارسال فرآورده از جنوب کشور به انبار نفت یزد را به دنبال خواهد داشت، افزود: انبار نفت شهید صدوقی به عنوان یک انبار مبداً، فرآورده را به سایر مقاصدی که از سوی مدیریت تأمین و توزیع اعلام می‌شود، ارسال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارسال نفتگاز از انبار نفت شهید رجائی بندرعباس به یزد با نفتکش حمل می‌شود، گفت: با تلاش‌هایی که از سوی مدیر پروژه و تیم پشتیبان انجام می‌شود امید است ظرف یک ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

تأمین سوخت نیروگاه‌های منطقه یزد نسبت به پارسال 63 درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد در این مصاحبه اقدامات شاخص منطقه را تشریح کرد و از تأمین مطلوب سوخت نیروگاه‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم از ابتدای سال‌ جاری تا 21 آبان ماه، ظرفیت نیروگاه‌ها 63 درصد بیشتر از سال گذشته تأمین شده است.

عبدالرضا انتظاری به چهار نیروگاه موجود در استان یزد اشاره کرد و افزود: سوخت دو نیروگاه توسط خطوط لوله و دو نیروگاه دیگر نیز از طریق  نفتکش تأمین می‌شود که خوشبختانه ظرفیت نیروگاه‌هایی که توسط نفتکش تأمین می‌شود تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

 

 افزایش 9 جایگاه جدید در سطح منطقه یزد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد با اشاره به اینکه 110 جایگاه در سطح استان با بیشترین رضایتمندی در حال فعالیت است، خبرداد: تعداد نه جایگاه در دست احداث است که دو جایگاه آن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی در باره عرضه سی‌ان‌جی و ظرفیت مطلوبی که در این زمینه در استان وجود دارد اشاره و تصریح کرد: 47 جایگاه سی‌ان‌جی در حال حاضر در استان فعال است که خوشبختانه بدون هیچگونه صفی در کمترین زمان ممکن سوختگیری انجام می‌شود.

انتظاری به دیگر اقداماتی که در حوزه  سی‌ان‌جی انجام شده اشاره کرد و گفت: در پی اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها که در تصمیمات شورای اقتصاد کشور و اطلاعیه‌هایی که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صادر شده، در مدت دو سال گذشته، دو هزار و 777 خودروی عمومی در استان به دوگانه سوز تبدیل شد.

وی با بیان این خبر که هفت کارگاه برای تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز فعال است، بیان کرد: وضعیت تجهیزات برای تبدیل در حد مطلوبی است، به طوریکه در حال حاضر حدود 232 کیت و کپسول در کارگاه‌ها موجود است و حدود 118 متقاضی ثبت‌نام و در صف انتظار برای نصب و راه اندازی وجود دارد.

این مقام مسئول به استقبال شهروندان در استفاده از این سوخت پاک و رشد مصرف سی‌ان‌جی طی هفت ماه (ابتدای فروردین ماه تا پایان مهرماه ) اشاره و اظهار کرد: با رشد مصرف سی‌ان‌جی، معادل 65 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

 

1021 کارت هوشمند سوخت شناسایی و مسدود شد

مدیر منطقه یزد به یکی دیگر از اقدامات شاخصی که در سال جاری در حوزه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت محقق شده اشاره و اعلام کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز و اختلاف قیمت بین فرآورده‌های نفتی در داخل و خارج از کشور همواره این منطقه با توجه به کریدور جنوب و جنوب شرق کشور و به هر حال متأثر از استان‌های مرزی درگیر قاچاق فرآورده‌های نفتی است که اقدامات مطلوبی در این زمینه با تشکیل گروه‎‌های نظارتی انجام شده است. 

وی بازدید از مصرف‌کنندگان و مجاری عرضه سوخت و برخورد با کارت‌های سوخت متفرقه و در حقیت سرگردان را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: با پایش مستمر واحدهای مرتبط منطقه، بیش از یک هزار کارت غیرمجاز شناسائی و مسدود و در جهت تعیین تکلیف به قوه قضائیه ارجاع شد.

انتظاری بیان کرد: استان یزد در گستره‌ای به وسعت 64 هزار کیلومتر مربع چهارمین استان وسیع کشور است که وظیفه سوخت‌رسانی این استان با یک انبار با ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب و شش ناحیه در شهرهای یزد، تفت، ابرکوه، اردکان، بافت و مهریز بر عهده این منطقه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر