/
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان؛

ترویج فرهنگ مصرف ایمن بهینه گاز طبیعی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت با سازمان صدا وسیمای مرکز استان به منظور تاکید و توجه بر مصرف ایمن بهینه گاز طبیعی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۴۹۹۸۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری طی نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا وسیمای مرکز اصفهان، با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در اطلاع‌رسانی وآگاه‌سازی مشترکین در زمینه مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی و همچنین مصرف هوشمندانه و آگاهانه آن، گفت: رسانه ملی نقش بی‌بدیلی در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی دارد.

وی دستاورد این نشست هم‌اندیشی را انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری مشترک پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله عالی) در خصوص جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه انرژی برشمرد و افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در اوضاع کنونی، تعیین شاخص‌های انقلاب و نقش مدیران و روسای دستگاه‌ها در تبیین این شاخص‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان رسانه ملی و استانی نقش موثری دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز و حوادث ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد به‌ویژه در زمستان رخ می دهد، بیان داشت: این شرکت با استفاده از ظرفیت صدا و سیما؛ تولید و پخش برنامه‌های مختلف اجتماعی، ارائه الزامات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، انیمیشن، پیام های صوتی، اخبار و... به منظور اطلاع‌رسانی فراگیر اقدام به فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی کرده است.

وی، تصریح کرد: در این فصول میزان مصرف گاز در بخش خانگی زیاد می شود و از طرفی باید با مصرف هوشمندانه و صرفه جویی منطقی در تمامی بخش‌ها، امکان تامین بیشتر گاز در تولید و اشتغال استان و کشور را فراهم کرد.

عسکری، بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در آموزش الزامات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته و اطلاع رسانی این اقدامات از طریق صدا و سیما با توجه به فراگیر بودن این رسانه برای افزایش آگاهی مردم، الزامی است.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان،گفت: رسانه ملی و مطبوعات می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای داشته باشند و ترویج مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی جزو وظایف ذاتی این سازمان است.

بهرام عبدالحسینی، گفت: بی شک یکی از شاخص‌های اصلی رشــد هر جامعه‌ای فرهنگ میزان مصرف انرژی مردم آن کشــور است اما از آنجا که اســتفاده نادرســت از انرژی، دلیل اصلی اتلاف انرژی در کشور ماست بنابر این پرداختن به مقوله فرهنگ‌ســازی و آموزش استفاده درســت از انرژی برای آگاهی مردم و جامعه نسبت به اســتفاده صحیح و بهینه از انرژی، گامی ارزشمند است.

وی، توجه ویژه صدا و سیما بر شاخص های توسعه استان را از راهبردهای اصلی صدا و سیمای استان اصفهان دانست و افزود : استفاده بهینه از نعمت گاز طبیعی و استفاده از ظرفیت آن در جهت رشد، توسعه و زمینه های اشتغال زایی از وظایف اصلی همه ما به شمار می‌رود و صدا و سیمای استان نیز این آمادگی را دارد در جهت صیانت و فرهنگ سازی این سرمایه ملی اقدام کند.

گفتنی است؛ در راستای توسعه و ارتقاء فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی و پیشگیری از حوادث ناشی از عدم رعایت الزامات ایمنی تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و مرکز صدا و سیمای اصفهان منعقد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر