/
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت:

فارس در اجرای طرح کهاب پیشرو است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: فارس در اجرای طرح کهاب در ناوگان حمل و نقل پیشرو است و بیش از 62 درصد از نفتکش‌های فعال این منطقه دارای استانداردهای لازم و مجهز به تجهیزات طرح کهاب هستند.
کد خبر : ۵۰۱۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اسداله طاهری از اجرای طرح کهاب در ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: تاکنون این طرح بر روی بیش از این مقدار از نفتکش‌های فعال استان نصب شده است.

طاهری، توجه به مسائل زیست محیطی را از اولویت‌های شرکت ملی پخش در فرآیند حمل و نقل فرآورده‌های نفتی بیان کرد و افزود: در همین راستا، حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در استان با نفتکش‌های دارای استانداردهای لازم و مجهز به تجهیزات طرح یاد شده انجام می‌شود.

وی با بیان این موضوع که طرح کهاب به موضوع جمع‌آوری بخارات فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین در زمان تخلیه و بارگیری می‌پردازد، گفت: این مهم در سه بخش تأمین و توزیع سوخت یعنی نفتکش‌ها، انبارهای نفت و جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود.

مدیر منطقه فارس تصریح کرد: استان فارس فاقد خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی است و بیش از 60 درصد از سوخت مورد نیاز استان از طریق استان‌های همجوار و توسط نفتکش‌های جاده‌پیما تأمین و توزیع می‌شود و در حال حاضر بیش از هزار و 200 نفتکش در استان فعال  است که از این تعداد 750 دستگاه مجهز به تجهیزات طرح کهاب هستند و مابقی نیز در مرحله نصب تجهیزات قرار دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر