/
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
در راستای مدیریت انرژی و مصرف بهینه گاز؛

طرح «پایش مصرف گاز ادارات» در استان زنجان آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای مدیریت انرژی و مصرف بهینه گاز؛ با مشارکت بسیجیان این شرکت؛ مصرف گاز درادارات ودستگاه‌های اجرایی استان پایش و کنترل می‌شود.
کد خبر : ۵۰۱۳۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی نژاد از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی خبر داد و افزود: این شرکت با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، به صورت مستمر در ساعات کاریِ ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه این طرح در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز و بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهور به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی انجام می شود؛ ابراز کرد: کارشناسان شرکت گاز استان زنجان در این بازدیدها؛ رعایت دمای ۱۸درجه سانتیگراد در فضای داخلی و بسته، همچنین راهروها و فضای عمومی سرپوشیده، کنترلِ روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار، کنترل خاموش بودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و همچنین کنترل گواهینامه‌های معاینه فنی را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز، نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز، انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها و استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالای B و A از دیگر اقدامات لازم الاجرا از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی استان است.

سلیمانی نژاد با اشاره به تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی برای رعایت حداکثری صرفه جویی، تصریح کرد: گاز زنجان در پی انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود با تشکیل گشت های پایش مصرفِ گاز در ادارات و ارگانهای دولتی؛ به مدیریت مصرف انرژی می پردازد.

وی؛ ابراز کرد: کارشناسان این شرکت در بازدیدهای ادواری نسبت به تکمیل چک لیست مصرف انرژی اقدام کرده و بر اساس این چک لیستِ تکمیلی، مشاوره و پیشنهادات اجرایی در راستای مدیریت مصرف نیز ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان برضرورت صرفه جویی مشترکین اداری درمصرف گاز طبیعی تاکید کرد و یادآور شد: در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، ادارات پرمصرف در مرحله اول اخطار کتبی دریافت و در صورت مشاهده مجددِ عدم رعایت، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار می شود.

سلیمانی نژاد؛ افزود: با افزایش سرمای هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی؛ صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه می توانند یاریگر شرکت گاز استان زنجان درارائه خدمات مستمر باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر