/
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

پایش مصرف گاز ۳ هزار و 850 دستگاه اجرایی و ادارات در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه روند اجرای طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات گفت: کارشناسان این شرکت؛ مصرف گاز ۳ هزار و 850 دستگاه اجرایی استان را پایش و راهنمایی لازم را ارائه کردند.
کد خبر : ۵۰۴۰۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ جهانبخش سلیمیان با اشاره به اینکه به منظور رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی بهینه گاز؛ بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهور، کنترل و پایش دمای مصرف گاز طبیعی در ادارات، سازمان‌ها، مساجد و حسینیه‌های استان از اول آذر ماه امسال آغاز شده است؛ افزود: تا کنون مصرف گاز ۳ هزار و 850 دستگاه اجرایی استان پایش شده است.

وی اعلام کرد30 بازرس بسیجی شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری در قالب 15 گروه عملکرد  ۳ هزار و 850 ارگان دولتی و دستگاه اجرایی استان را در سامانه بسیج شرکت ملی گاز ثبت کرده اند که در این مدت؛ برای 16 واحد اداری اخطار صادر شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بازرسین شرکت در این طرح به صورت منظم و روزانه با مراجعه به ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی نسبت به بازرسی، کنترل دمای مصرف گاز طبیعی، معاینه فنی، عملکرد صحیح موتورخانه ها، وسایل گازسوز و رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضای داخلی اقدام می کنند. 

سلیمیان افزود:  ارگان دولتی و دستگاه اجرایی استان می بایست مواردی همچون؛ استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی A و B، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: انجام معاینه فنیِ تمامی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده؛ بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت پیگیری و دنبال شود.

شایان ذکر است در استان چهارمحال و بختیاری  ۳55 هزار و 346 مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر