/
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
سرپرست HSE شرکت ملی گاز ایران:

آتش‌نشانی جزو جدا نشدنی شرکت ملی گاز ایران است

نهمین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران به میزبانی شرکت پالایش گاز بیدبلند طبق آیین‌نامه جهانی از روز یکشنبه 20 آذرماه به مدت سه روز، در اهواز آغاز شد.
کد خبر : ۵۰۴۰۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی، سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر که این مسابقات با حضور ۱۳ تیم آتش‌نشان از پالایشگاه‌های گازی سراسر کشور شرکت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، بید بلند، فجرجم، شهید هاشمی‌نژاد، سرخون و قشم، ایلام و منطقه سه عملیات انتقال گاز در پنج رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که بخش آتش‌نشانی جزو جدا نشدنی شرکت ملی گاز ایران است، گفت: ما برای آتش‌نشانان به صورت دوره‌ای برنامه‌هایی را در نظر می‌گیریم که در همه شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های پالایشی اجرا می‌شود و در ادامه، عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نورموسوی به ارزیابی تخصصی سالیانه آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و افزود: نتایج این ارزیابی مهم و برای آتش‌نشانان بار آموزشی داشته و مورد استفاده دیگر همکاران نیز قرار می‌گیرد.

ارزیابی توان عملیاتی آتش‌نشانان صنعت گاز ایران

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند نیز در آیین افتتاح این مسابقات بیان کرد: باتوجه به وظایف خطیری که آتش نشانان بر عهده دارند، دوره های ارزیابی، تخصصی و عملیاتی بسیار مهم است و امیدوارم این رقابت‌ها فرصت مناسبی برای خدمت به تولید و صنعت کشور باشد.

بیژن شیلانی افزود: هدف از برگزاری این رقابت‌ها ارزیابی توان عملیاتی آتش‌نشانان صنعت گاز ایران و نیز تبادل تجربیات است.

در ادامه نیز، پیام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران توسط سرپرست HSE شرکت ملی گاز ایران قرائت شد؛ در بخشی از این پیام آمده است:

«صنعت گاز به عنوان پیشران صنعت کشور ثبات‌قدم و موفقیت خود در خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران عزیز را مرهون تلاش بی‌وقفه و خالصانه کارکنان خدوم این صنعت بزرگ از جمله آتش‌نشانان غیور و جان برکف می‌داند. شما که در لحظات سخت نجات‌بخش زندگی و سرمایه‌های هم‌نوعان و کشور خود می‌باشید.

بدیهی است آتش‌نشانان به عنوان نیروی عملیاتی و واکنش سریع باید از توانمندی‌ها و قابلیت‌های ویژه فردی، تیمی و تجهیزاتی برخوردار باشند. لذا آمادگی جسمانی، روحی و روانی از ویژگی‌های اصلی یک آتش‌نشان است که او را در مقابله با شرایط اضطراری و موفقیت در امدادرسانی و اطفاء حریق یاری می‌دهد.

شرکت ملی گاز ایران با نگاه ویژه به حوزه آتش‌نشانی تلاش دارد که ضمن تأمین تجهیزات و ادوات عملیاتی مورد نیاز این حوزه در راستای ارتقاء و توانمندسازی شما عزیزان نیز گام بردارد. طبعاً فرآیند ارزیابی آتش‌نشانی که اکنون در مراسم افتتاحیه آن قرار دارید، یکی از ابزارهایی است که در ایجاد نشاط حرفه‌ای رقابت، یادگیری تبادل اطلاعات و ارتقاء توانمندی شما تأثیر بسزایی خواهد داشت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر