/
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

افزایش 31 درصدی مصرف گاز خانگی در استان خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
کد خبر : ۵۰۴۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رحمان محمودی در تشریح این خبر گفت: بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته طی 24 ساعت گذشته 4.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مصرف 31 درصد افزایش داشته است.

وی، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف در برخی از نقاط استان از مشترکین عزیز درخواست می شود تا با رعایت اصول ساده علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، موجب کاهش هزینه های مصرفی خانواده نیز شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: انتظار می‌رود مردم با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب فصل، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی کم و ایمنی پایین، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر