/
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس؛

تعریف و اجرای ١١ پروژه پژوهشی در سازمان منطقه ویژه پارس کلید خورد

رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تعریف و اجرای ١١ پروژه پژوهشی در این سازمان خبر داد.
کد خبر : ۵۰۵۵۳

به گزارش نبض نفت به نقل از منطقه ویژه پارس، خشایار شاهینی با بیان اینکه بخش عمده پروژه‌های پژوهشی در حال اجرای این سازمان با رویکرد مسئله‌محوری و کاربردی در حال اجراست، اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی که دانش، تخصص و تجربه درون‌سازمانی قادر به حل آنها نباشد از طریق تعریف و پایش پروژه‌های پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه سعادت و استقلال کشور از طریق اتکا و اعتماد به تولید داخل می‌گذرد، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان منطقه ویژه پارس زمینه‌سازی و مهیا کردن شرایط لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی در سطح منطقه پارس به‌منظور معرفی کالا و خدمات این گروه از شرکت‌ها است.

رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی مکان‌یابی پسماند صنعتی و غیر صنعتی افزود: پروژه مکان‌یابی و طراحی مفهومی مجتمع پسماند خطرناک و صنعتی که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نیز قرار گرفته پایان یافته و هم‌اکنون سرمایه‌گذار مربوطه در حال اجرای عملیات آماده‌سازی و ساخت مجتمع است.

شاهینی تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه حمایت از تحصیلات تکمیلی تاکنون از ۹۵ پروژه تحصیلات تکمیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه تعریف و اجرای چهار پروژه فرصت مطالعاتی با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی به پایان رسیده و اجرای سه پروژه اعطای پژوهانه نیز در دست اقدام است، گفت: هم‌اکنون همکاری سازنده با محیط علمی پیرامون صنعت در پارس جنوبی شکل گرفته و سازمان منطقه ویژه پارس برای بهبود و توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اعضای هیئت علمی سراسر کشور آمادگی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر