/
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

افزایش 9 درصدی مصرف گاز در استان خراسان شمالی

میزان مصرف گاز در 24 ساعت گذشته ( 25 آذرماه) در استان خراسان شمالی 7 میلیون و 691 متر مکعب بوده که در مقایسه با روز گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۵۰۵۷۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی ضمن بیان مطلب فوق، با بیان این‌که بیشترین میزان مصرف گاز در بخش خانگی است، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می شود در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد پایداری جریان گاز در نقاط مختلف استان باشیم.

وی در ادامه با بیان این که، مشترکین گاز خانگی در صورت کاهش مصرف، پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد، گفت: مشترکین خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: تعرفه مشترکین با مصرف متعارف که در سه پلکان اول قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آن‌ها مشابه سنوات گذشته محاسبه خواهد شد ولی تعرفه مشترکین پرمصرف بخش خانگی که در پلکان ۴ تا 10 قرار می گیرند، افزایش می یابد همچنین گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند و مصرف آن‌ها در 3 پلکان اول قرار دارد رایگان خواهد بود.

وی افزود: شرکت گاز خراسان شمالی با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی اثربخش و اجرای برنامه های آموزشی و تبلیغی مانند پروژه "سفیران انرژی" توانسته است گام های موفق در زمینه ترویج مصرف بهینه بردارد و مردم فهیم استان نیز با رعایت توصیه های شرکت گاز درخصوص مصرف بهینه، نقش مهمی در کاهش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی داشته اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به شروع فصل زمستان از همه مشترکین محترم خواست به منظور پایداری هرچه بیشتر جریان گاز و کاهش هزینه خانوار، ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و مناسب، در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر