/
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران محقق شد

افزایش ۴۵ درصدی راندمان حفاری افقی و جهت دار چاه های نفت و گاز در سال جاری

با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ، راندمان حفاری چاه های نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در ۸ ماه سال جاری به ٨هزار و ٣٢٩ متر رسید که ۴۵ درصد در قیاس با دوره مشابه سال گذشته افزایش دارد.
کد خبر : ۵۰۵۸۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران پیمان شوشتری زاده معاون مدیریت خدمات ویژه شر‌کت روز یکشنبه ( ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) در این باره گفت: متراژ حفاری در این دوره زمانی در سال قبل ۴ هزار و ۵۴۶ متر ثبت شده بود‌ .


وی افزود: عملیات حفاری افقی و جهت دار در سال ۱۴۰۱ بر روی ٢٣ حلقه چاه در مناطق نفتخیز خشکی صورت گرفت و در برنامه تدوین شده حفاری در سال جاری چند حلقه چاه دیگر در دستور کار می باشد.
شوشتری زاده اظهار کرد: در مدت پیش گفته همچنین ۷۶ متر مغزه گیری برای شناسایی سازنده ها در عملیات حفاری چاه ها انجام شد و در ارتباط با تکمیل حفاری چاه ها و بررسی فنی و مهندسی ٨٥ مورد نمودارگیری ،٣٢٠ مورد نمودارگیری سطحی و ١٧٠ مورد چاه پیمایی نیز توسط متخصصان این مدیریت صورت پذیرفت که در نمودارگیری سطحی و چاه پیمایی افزایش محسوسی مشاهده مي گردد.
معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به حمايت هاي مديرعامل و مديريت ارشد شركت ، برنامه ريزي مقتضي در راستاي نوسازي ناوگان ، خريد تجهيزات و توسعه بازار عملياتي در دستور كار و اقدام این مدیریت مي باشد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر