/
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

780 فقره کارت سوخت متخلف نفتگاز در جایگاه‌های منطقه چابهار شناسایی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: با تلاش‌های انجام شده در راستای جلوگیری از سوخت‌گیری غیرمتعارف، تعداد 780 فقره کارت هوشمند سوخت متخلف نفتگاز مسدود شد.
کد خبر : ۵۰۶۷۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار ضمن اشاره به تلاش‌های ویژه منطقه در مسدودی این کارت‌ها، افزود: با توجه به اهتمام ویژه منطقه در جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، سوخت‌گیری غیرمتعارف و مبارزه با کارت‌های مهاجر با بررسی تراکنش‌های ارسالی از ستاد تهران و نیز کنترل‌ها و بازدیدهای انجام شده طی روزهای اخیر با شناسایی و مسدودی این تعداد کارت سوخت که عمدتا متعلق به ناوگان باری و مسافربری است از قاچاق بیش از یک میلیون و 600 هزار لیتر نفتگاز جلوگیری به عمل آمد.

کمالیار خاطرنشان کرد: بر این اساس تمامی تراکنش‌های مربوط به سوخت‌گیری نفتگاز از مدیریت سامانه هوشمند سوخت به صورت ماهیانه دریافت شده و با اتخاذ مکانیسم‌هایی خاص و با تکیه بر تجربیات کارشناسان منطقه، تراکنش‌های مشکوک شناسایی و نسبت به مسدودی کارت‌های مورد نظر اقدام می‌شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا طی ماه اخیر علاوه بر موارد مذکور نسبت به شناسایی و مسدود کردن تعداد 150 فقره کارت سوخت تاکسی عمومی برون شهری و نیز 20 مورد تاکسی و آمبولانس متخلف که دارای سوخت‌گیری غیر متعارف بوده‌اند نیز اقدام شده است.

شایان ذکر است، کارت‌های مهاجر یا به تعبیری اجاره‌ای کارت‌هایی هستند که مالکین آن نسبت به اجاره کارت به افراد سودجو اقدام کرده و سپس این کارت‌ها به مناطق مرزی کشور منتقل و سهمیه آنها در مسیر قاچاق فرآورده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر