/
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
در 8 ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

رشد 10 درصدی ذخیره گاز در مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد از رشد 10 درصدی ذخیره گاز در مخزن شوریجه طی 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : ۵۰۷۶۹

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی ضمن برشمردن فعالیت‌های عملیاتی و پالایش گاز ترش، به نقش مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه در پایداری تولید گازطبیعی در روزهای سرد زمستانی اشاره کرد و گفت: ذخیره‌سازی گاز به دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، مزیتی راهبردی برای کشور ایجاد می‌کند و این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری، میزان یک میلیارد و 825 میلیون مترمکعب گاز در مخزن شوریجه ذخیره شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز هاشمی‌نژاد تاکید کرد: برداشت از مخزن شوریجه برای پایداری تولید در فصل زمستان از تاریخ 10 آبان ماه امسال آغاز شده و روزانه بطور متوسط 15 میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت و به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می‌شود.

فیضی در پایان، بیان کرد: کارکنان پرتلاش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در سرزمین آستان هشتم ولایت و امامت، بار دیگر و با جهاد اقتصادی و صنعتی می‌کوشند تا هموطنان در خطه شمال و شمال شرق کشور، خانه‌ای گرم داشته باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر