/
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
درآذرماه 1401 صورت پذیرفت:

افزایش 3.6 درصدی گازرسانی به بخش خانگی استان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از افزایش 3.6 گازرسانی به بخش خانگی و عمومی استان در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر : ۵۰۹۵۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از افزایش 3.6 گازرسانی به بخش خانگی و عمومی استان در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در آذرماه 1401 رقمی بالغ بر یک میلیارد و 472 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و 451 میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: از مجموع گاز مصرفی آذرماه امسال یک میلیارد و 203 میلیون مترمکعب معادل 82 درصد تحویل بخش خانگی و عمومی استان شده که نسبت به سال قبل 42 میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به ناترازی گاز در ایام پیک سرما تاکید کرد: مدیریت مصرف گازطبیعی در بخش خانگی و عمومی توسط شهروندان امری لازم و یک ضروری قطعی است که باید رعایت شود.

به گفته افتخاری، استفاده از پوشش مناسب زمستانی در منزل، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد و خاموش کردن سیستم گرمایشی در هنگام ترک منزل از راهکارهای ساده کاهش مصرف گازطبیعی است.

این مقام مسئول به افزایش تعرفه‌ مصرف گاز مشترکان پرمصرف‌ نیز اشاره کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه بین مصرف‌کنندگان گاز، مصوبه‌ای در ۱۶ آذر ماه سال جاری توسط هیات وزیران تصویب شد. بر اساس این مصوبه مشترکانی که مصرف آن‌ها در چارچوب الگوی مصرف باشد که عمدتا سه دهک اول هستند، محاسبه گازبهای آن‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت؛ اما گازبهای آن‌هایی که مصرفشان از سه دهک اول بالاتر باشد تا پله شش  نسبت به تعرفه سال قبل افزایش قیمت خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر