/
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

رزمایش نقطه صفر در انبار نفت شهیدغریبی بوشهر برگزار شد

مانور نقطه صفر با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی یگان‌های امدادی و دستگاه‌های عملیاتی در انبار نفت شهید غریبی بوشهر برگزار شد.
کد خبر : ۵۱۰۰۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر، برگزاری این رزمایش با حضور غیرمنتظره مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر و جمعی از کارشناسان آن مدیریت، مدیر منطقه و رؤسای واحدهای عملیاتی برگزار شد.

این مانور به درخواست مدیریت بحران استانداری واکنش در شرایط اضطراری، بدون اطلاع قبلی و سناریو فرضی براساس حریق در سکوهای بارگیری برگزار شد و از سازمان‌های امدادی از قبیل اورژانس و آتش‌نشانی شهرداری بوشهر درخواست کمک شد که در زمان‌های معین در محل حضور یافتند.

در این رزمایش نیروهای آتش‌نشانی با فرض آتش‌سوزی نفتکش در حین بارگیری، اقدام به اطفاء حریق توسط مانیتورهای آب و فوم مستقر در محدوده بارگیری کردند که خودروهای سنگین آتش‌نشانی بر روی سکوهای مجاور نیز عملیات خنک‌سازی انجام دادند.

در پایان مدیر منطقه بوشهر، ضمن تشکر از تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی عنوان کرد: آموزش‌های مستمر، تمرین‌های پی‌درپی و همچنین بازرسی‌های فنی از تجهیزات باعث شد که مانور برگزار شده با وجود عدم اطلاع قبلی مثبت ارزیابی شود.

مدیر کل بحران استانداری بوشهر، ضمن اعلام رضایت از عملکرد نیروهای آتش‌نشانی منطقه، از سرعت عمل، دقت آنان و همچنین آمادگی تجهیزات اطفاء حریق قدردانی و تصریح کرد: برپایی مانورهای نقطه‌صفر به این منظور است تا دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان، آمادگی و هماهنگی بیشتری برای پاسخ مؤثر و به موقع به مخاطرات، حوادث و سوانح داشته باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر