/
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
معاون وزیر نفت تاکید کرد

جایگاه ویژه حاج قاسم سلیمانی در عرصه دیپلماسی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه حاج قاسم درعرصه دیپلماسی جایگاه ویژه ای داشت و دیپلماسی را در میدان تعریف می کرد نه در میز مذاکره، گفت: حاج قاسم در زمان حیات هم شهید بود زیرا مطیع و سرباز ولایت بود و مراسم با شکوه تشییع حاج قاسم همه پرسی جدیدی به شمار می رود.
کد خبر : ۵۱۰۳۹

به گزارش  نبض نفت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، جلیل سالاری در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه حاج قاسم برای خدا شعر هستی را سرود و تمام مسیر زندگیش همین بود، افزود: دشمن هم از همین مسیر و از ایران قوی می ترسید تمام تلاش خود را کرده که پیشرفت در کشوراتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: همچنین حاج قاسم درعرصه دیپلماسی جایگاه ویژه ای داشت و دیپلماسی را در میدان تعریف می کرد نه در میز مذاکره و دیدیم که درحوزه دیپلماسی در سوریه و در حوزه محور مقاومت چه کارهای تاثیرگذاری انجام داد.  سالاری با بیان اینکه حاج قاسم در زمان حیات هم شهید بود زیرا مطیع و سرباز ولایت بود، گفت: مراسم با شکوه تشییع حاج قاسم همه پرسی جدیدی بود که جبهه مقاومت را تثبیت کرد و عمق نفرت مردم از استکبار جهانی را نشان داد.  وی با اشاره به اینکه در همه عرصه ها قاسم سلیمانی همیشه پیش قدم بود، تصریح کرد: ایشان در ماموریتی در سوریه حضور داشت و یک شب در منزلی ساکن شد و نامه ای برای صاحب منزل نوشت و اعلام کرد هزینه اقامت یک شب من این میزان است که نشان می دهد در مسایل شرعی دقت نظر بالایی داشت. 

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه حاج قاسم خار چشم مستکبران و در عرصه جهانی هم به عنوان شخصیت ویژه ای بود، افزود: درست است که حاج قاسم در کرمان به عنوان یک سرباز بود اما اکنون پایگاهی است که از کشورهای مختلف جهان برای زیارت مرقد حاج قاسم می آیند.  وی ادامه داد: اینها برای ما که کارگزارن نظام هستیم نشان می دهد که وظیفه ما چیست.  

سالاری با بیان اینکه حاج قاسم زمانی که به خدمت علما می رفت کفن خود را می برد و امضا می گرفت، گفت: یک خادم بی منت و همیشه در تکافی سفرآخرت بود. خوابش را طلاق داده بود و 24 ساعته کار می کرد و در هر زمان مناجات با خدا داشت.  

وی با اشاره به اینکه سفرها را طوری تنظیم می کرد که نماز اول وقتش فراموش نشود و تداخل نداشته باشد، افزود: این شخصیت امروز برای ما الگو است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه حاج قاسم دفتر کارش ساده بود، ادامه داد: با این حال در زمان ورود و خروج به این دفتر تمثال شهدا را تبرک می کرد. 

 

وی تصریح کرد: ایشان یک شخصیت فرا ملی بود و هیچ وقت اهل دیده شدن نبود.در دوران عمر با برکت ایشان منزلی در کرمان داشت که خودش خادم می شد و با وجود این موارد انسان زیرکی بود. 

سالاری با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی سیاست زده نبود اما تصمیم ساز بود، گفت: صریح الهجه بود، بدون اینکه هواهای نفسانی باشد.

وی افزود: امروز در این جمع نشستیم و شخصیت ایشان را روایت می کنیم تا طبق آن عمل کنیم زیرا ما در برابر یک آزمون قرار داریم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: اولا باید این خصلت و رفتار را در خودمان پیدا کرده و به نسل بعد منتقل کنیم. اتفاقاتی که در زمان پیامبر بوده دوباره در حال رخ دادن است  و اینها آزمون هایی است که پیش پای همه ما است اگر در این مسیر مردود شدیم و تدبیر نکردیم مسیر سختی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اینها حجت است، گفت: امروز شرایط کشور خاص است. همه ما باید بی منت وظیفه خود را انجام دهیم و در جهت رفع مشکلات مردم بکوشیم. سالاری تاکید کرد: روح حاج قاسم نظاره گر اعمال ما است. به برکت ایشان و همه شهدا که ولایت مدنظر ایشان بود، فراموش نکنیم و در عملکرد در این فضای غبار آلود توجه داشته باشیم تا سره را از ناسره تشخیص دهیم.

وی افزود: باید در مسیر آنچه که تکلیف ما است و آنچه که ولایت تکلیف کرده قدم برداریم و غیر از خدا فرد دیگری را مورد توجه قرار ندهیم و در این مسیر ثابت قدم باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: امیدوارم عاقبت بخیر باشیم و لطف خدا پشت سر ما باشد و آنچه وظیفه است با تمام وجود عمل کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر