/
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

وزیران نفت و كشور موظف به سامان‌دهی مصرف انرژی و پیگیری اجرای قانون هوای پاك شدند

رئیس‌جمهوری در نشست هیئت دولت، وزیر نفت را به سامان‌دهی مصرف انرژی و وزیر کشور را نیز به پیگیری اجرای قانون هوای پاک موظف کرد.
کد خبر : ۵۱۰۵۳

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه (۱۴ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت با موظف کردن وزیر نفت به سامان‌دهی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف، همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت بر مدیریت مصرف انرژی در کشور تأکید کرد.

وزیر کشور نیز به‌عنوان مسئول اجرای قانون هوای پاک موظف شد با پیگیری دقیق عملکرد دستگاه‌های مسئول در این قانون، نسبت به اقدام‌های انجام‌شده اطلاع‌رسانی مقتضی را انجام دهد.

گفتنی است پیش از این و در نشست بررسی طرح‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی که روز سه‌شنبه (۱۳ دی‌ماه) و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت برگزار شد، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده درباره مقدار آلایندگی موتورسیکلت‌ها، بر لزوم استفاده از وسایل حمل‌ونقل برقی به‌ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تأکید کرد.

در این نشست درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درباره حمل‌ونقل درون‌شهری عمومی و پاک بررسی شد و پس از ارائه توضیحات فنی و اقتصادی، با این درخواست موافقت شد.

بر اساس این طرح مقرر شد از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تأمین ۳۴۶ هزار وسیله حمل‌ونقل جدید و بهینه برای کاهش آلودگی هوا از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی یا پایه گازسوز هزینه شود.

همچنین مقرر شد براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ۵۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح جایگزینی اتوبوس‌های جدید با اتوبوس‌های فرسوده تخصیص یابد و این طرح هرچه زودتر عملیاتی شود.

موافقت با افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی شادگان

 در نشست شورای اقتصاد که روز سه‌شنبه (۱۳ دی‌ماه) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور وزیران نفت، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و شهردار تهران نیز برگزار شد، برخی درخواست‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری در طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی شادگان با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از درخواست‌های وزارت نفت در این نشست بود که شورای اقتصاد با آن موافقت کرد.

در این نشست وزارت نفت جزییات برنامه‌ریزی خود برای آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان نفتی آزادگان را که تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک آن به مبلغ ۷ میلیارد دلار پیش از این امضا شده بود، تشریح کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر