/
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
تقدیر نماینده ولی فقیه در استان فارس از تلاش شبانه روزی صنعت گاز کشور؛

نهادهای مسئول در زمینه مدیریت مصرف با جدیت عمل کنند

صرفه‌جویی در انرژی نباید محدود به توصیه به مردم باشد و نهادهای متولی در بهینه‌سازی انرژی نیز باید با جدیت در حوزه مأموریت خود اقدام کنند.
کد خبر : ۵۱۰۵۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ آیت‌اله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به همراه جمعی از مقامات استانی و شهرستان با حضور در پالایشگاه پارسیان و قدردانی از تلاش‌های مجموعه همکاران شرکت ملی گاز ایران برای حفظ جریان پایدار گاز در کشور و تأمین آرامش و رفاه هموطنان در روزهای سرد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: صنعت گاز سختی می‌کشد تا هموطنان در آرامش باشند و این خدمت‌رسانی به مردم، موهبتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان صنعت گاز به خصوص کارکنان پالایشگاه گاز پارسیان با تلاش شبانه‌روزی، مشقت کار در شرایط سخت و دوری از خانواده را به جان می‌خرند تا هموطنان در اقصی نقاط کشور در رفاه و آرامش باشند و کشور در مسیر توسعه و سربلندی گام بردارد؛ از این رو، وظیفه ما مردم نیز صیانت از این نعمت الهی و ارزشمند با مدیریت بهینه مصرف است.

صرفه‌جویی صرفاً به توصیه محدود نمی‌شود

آیت‌اله دژکام با اشاره به سوءمصرف گاز در برخی مناطق و هدررفت این نعمت خدادادی، گفت: مسئله فرهنگ‌سازی برای مقابله با رفتارهای خارج از الگوی مصرف، یک ضرورت انکارناپذیر است و نباید فراموش کرد که در این راستا، تلاش‌های قابل توجهی نیز، صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در همین راستا در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، پروژه فرهنگی بزرگی شروع شده که استان فارس متولی آن است.

وی با بیان این‌که در رابطه با مدیریت بهینه مصرف نباید تنها به توصیه به هموطنان محدود شد، تصریح کرد: نهادهایی که در زمینه مدیریت بهینه مصرف انرژی مسئولیت دارند، باید با جدیت در حوزه مأموریت خود اقدام کنند؛ به عنوان مثال، زمانی که مدل طراحی مصرف انرژی در ساختمان‌ها و منازل به نحوی است که مصرف بی‌رویه و هدررفت انرژی در آن بالاست، نمی‌توان فقط مشترکین را مقصر دانست.

آیت‌اله دژکام در ادامه، اظهار داشت: نهادهای مسئول که در زمینه ارائه مجوزهای طراحی و ساخت منازل فعالیت می‌کنند؛ مثل سازمان نظام مهندسی باید سخت‌گیری بیشتری در رابطه با اجرای استانداردهای مدیریت مصرف انرژی در منازل در زمان طراحی و ساخت داشته باشند، به بیان دیگر، بر اجرای مقررات ملی ساختمان به نحو احسن نظارت شود.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، سیدموسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و برخی از مسئولان شهرستان‌های لامرد و مهر نیز نماینده ولی فقیه را همراهی می‌کردند. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر