/
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

مانور ماکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت منطقه استان مرکزی برگزار شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی از برگزاری مانور واکنش در شرایط اضطراری با اهداف از پیش تعیین شده در انبار نفت سردار شهیدرحیم آنجفی منطقه استان مرکزی خبر داد.
کد خبر : ۵۱۱۲۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی، سعید جمشیدی گفت: رزمایش مذکور با حضور تمامی واحدهای مرتبط در سطح منطقه و نیز با مشارکت عوامل برون‌سازمانی از جمله اداره آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند انجام شد.

این مقام مسئول به مراحل انجام مانور هم اشاره کرد و افزود: مانور در یک مرحله با بهره‌گیری از سه تیم عملیاتی شامل یک تیم از پالایشگاه یاد شده و 2 تیم از اداره آتش‌نشانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی انجام شد که از سه طرف مخزن، نسبت به پاشش فوم و آب تحت فشار اقدام شد.

جمشیدی، مهمترین اهداف این مانور را مواردی نظیر ارزیابی توان ارتباطی بین نیروهای درگیر در بحران، آموزش و تمرین نیروهای عملیاتی به خصوص آتش‌نشانان شاغل در شرکت، تمرین مدیریت بحران، تمرین پاک‌سازی محیط زیست پس از پایان عملیات اطفاء حریق، بررسی توان عملیاتی و نیز هماهنگی بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های منطقه استان مرکزی با نیروهای برون‌سازمانی عنوان کرد.

مدیر منطقه استان مرکزی گفت: جلسه اختتامیه و جمع‌بندی مانور فوق در سالن اندیشه تشکیل شد که سناریوی تدوین شده، مراحل انجام، اقدامات تیم‌های حاضر در صحنه و زمان اندازه‌گیری هر مرحله مورد سنجش و پایش و نقاط بهبود نیز مورد تأکید قرار گرفت.

وی حضور به موقع تیم‌های آتش‌نشانی شرکت ملی پخش و پالایشگاه، همکاری درون‌بخشی مناسب واحدهای عملیات، مهندسی، حراست، خدمات اداری و روابط عمومی را از نقاط قوت این مانور با وجود مه غلیظ ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان با تقویت هر چه بیشتر، آموزش‌های درون واحدی به شکل تخصصی، بررسی تجهیزات مهندسی و ایمنی و نیز رفع نقص ابزار و تجهیزات گام‌های مؤثری برداشت.

در پایان، مدیر منطقه استان مرکزی از عوامل برگزاری این مانور و تمامی واحدهای مرتبط با آن تقدیر و تشکر کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر