/
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند در پنل تخصصی از ایده تا عمل:

خوراک را به قیمت جهانی می‌خریم و محصولات را دستوری می‌فروشیم

کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند تاکید کرد در حال حاضر خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی اروند را به قیمت جهانی خرید می‌کنیم اما فروش محصولات به قیمت دستوری انجام می‌شود.
کد خبر : ۵۱۲۹۳

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

به گزارش نبض نفت در حاشیه سومین روز از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته تهران پنل تخصصی با عنوان از ایده تا عمل با حضور مدیرعامل پتروشیمی اروند برگزار شد. در این پنل تخصصی محمدرضا کریمی در ابتدای صحبت‌های خود از مصرف‌کنندگان EPVC پتروشیمی اروند تشکر کرد و گفت: از اینکه طی چند سال گذشته مصرف‌کنندگان EPVC پتروشیمی اروند با ما همراه بودند تشکر و قدردانی می‌کنم. وی در مورد مراحل رشد و افزایش کیفیت محصولات پتروشیمی اروند گفت: اگر بخواهیم به قله برسیم باید مرحله به مرحله به سمت جلو حرکت کنیم. کریمی با اشاره به اینکه در واحد EPVC لازم است گریدهای مختلف را تولید کنیم گفت: وظیفه خود می‌دانیم خوراک لازم برای صنایع پایین دست به ویژه در صنعت چرم را فراهم کنیم. ما باید اولویت خودمان را تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی قرار دهیم. همچنین لازم است در صنعت پتروشیمی تنوع محصول را برای صنایع پایین دستی ایجاد کنیم. مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه اظهار داشت: در واحد EPVC توانایی تولید چهار گرید را داریم اما در سال جاری فقط یک گرید را تولید کرده‌ایم. تلاش و همت مجموعه بر این است که در سال آینده سه گرید محصول تولید کنیم. در واحد SPVC نیز هشت گرید می‌توانیم تولید کنیم که فقط یک گرید در حال تولید است. کریمی افزود: در واحد SPVC با 100 درصد ظرفیت در حال تولید هستیم که یک رکورد محسوب می‎شود.


مدیرعامل پتروشیمی اروند یکی از تفکرات مهم دکتر علی عسکری مدیرعامل جدید صنایع پتروشیمی خلیج فارس را توجه به نیاز صنایع پایین دست ذکر کرد و گفت: مدیرعامل جدید صنایع پتروشیمی خلیج فارس همواره بر تامین نیازهای صنایع پایین دستی در کشور تاکید دارد و ما هم به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ این آمادگی را داریم که در این زمینه تلاش کنیم تا بتوانیم نیاز صنایع پایین دست به ویژه در صنعت چرم را فراهم کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پنل تخصص از ایده تا عمل به قیمت خرید خوراک این پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ما خوراک را به قیمت جهانی خرید می‌کنیم اما محصولات خود را به قیمت دستوری می‌فروشیم. کریمی 85 درصد مواد شیمیایی پتروشیمی اروند را داخلی عنوان کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تمجید از خدمات نعمت‌زاده در صنعت پتروشیمی گفت: در حوزه پتروشیمی بالاتر از نعمت‌زاده نداشتیم و در زمان وزارت وی اقدامات بسیار مهمی در صنعت پتروشیمی کشور انجام شد.

کریمی در پایان تاکید کرد: پتروشیمی اروند از توان دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور استفاده کرده و از این ظرفیت استقبال می‌کند
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر