/
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
امام جمعه شهرستان دهدشت تأکید کرد

وزارت نیرو پاسخگوی تعطیلی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی کهگیلویه باشد

امام جمعه شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نیرو پاسخگوی جمع آوری تجهیزات و تعطیلی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی کهگیلویه باشد.
کد خبر : ۵۱۵۲۰

نبض نفت - حجت الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به اینکه دهدشت یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مرز با استان خوزستان است و آب و هوایی بسیار گرم دارد، افزود: متأسفانه سال‌های گذشته ایستگاه‌های مطلوب برق در شهرستان راه‌اندازی نشده است و به سختی تابستان پشت سر گذاشته شده است. در بخش‌هایی همچون دیشموک دچار اُفت ولتاژ و نوسانات برق بودیم و حتی برخی از وسایل برقی مردم نیز سوختند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در تابستان مصرف برق بالاست و تعداد مشترکین برق نیز قطعاً اضافه شده است، ایستگاهی که بتواند برق را تقویت کند وجود ندارد و مطمئناً در سال آینده تابستان سختی خواهیم داشت. باید در شهری مانند دهدشت یک ایستگاه برق راه‌اندازی شود و یا حداقل به صورت ایستگاه سیار راه‌اندازی شود تا بحران تابستان سخت را بتوانند بگذرانند.

امام جمعه شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان مطالبه مردمی و در جهت رفع خواسته‌های آن‌ها در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد تا مسئولان ذی‌ربط از هم اکنون به فکر راه‌های گذر از تابستان سخت باشند.

وحدانی فر تصریح کرد: یک پیشنهاد این است که شرکت توانیر استان کهگیلویه و بویراحمد از استان خوزستان جدا شود و این استان از لحاظ برقی مستقل شود و یا حداقل ایستگاه برق در منطقه "دژکوه" ایجاد شود و این اقدام باید تا قبل از عید و شروع فصل گرما انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که برق بخشهای "دیشموک" و" قلعه رئیسی" در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نزدیکی به استان خوزستان، به شهر "فریدون" این استان متصل شود تا بار برق مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یابد. برای این شهرستان به ۶ مگاوات برق نیاز است و در صورتی که برق این دو منطقه از شهر فریدون خوزستان تأمین شود، مشکل قطعی و نبود برق در این شهرستان‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه شهر دهدشت عنوان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات این است که برای مناطق "دیشموک" و "قلعه رئیسی" ایستگاه‌های خورشیدی نصب شود زیرا علاوه بر اینکه هزینه کمتری دارند به راحتی می‌توانند برق مورد نیاز را تا حدودی تأمین کنند.

وحدانی فر تاکید کرد: در صورتی که ایستگاه جدید برق راه‌اندازی نشود و یا برق "دیشموک"و "قلعه رئیسی" به شهر "فریدون" وصل نشود در تابستان بحران جدی خواهیم داشت.

 وی با اشاره به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی بیان کرد: قرار بود در شهرستان کهگیلویه نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰۰ مگاواتی ایجاد شود اما به بهانه تغییر تجهیزات، کلیه وسایل جمع‌آوری شد و پیمانکار نیز پروژه را تعطیل کرده است. وزارت نیرو باید پاسخگو باشد که چرا این پروژه اینگونه یکباره به تعطیلی کشیده شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر