/
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دانش‌بنیان کردن صنایع بالادست و پایین‌دست نفت و گاز از ضروریات حوزه انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌بنیان کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز از ضروریات حوزه انرژی است که باید در بودجه سال آینده به آن توجه کرد.
کد خبر : ۵۱۶۵۶
نبض نفت-علیرضا ورناصری به موضوعاتی که در حوزه انرژی باید در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه متوازن صنایع پایین‌دستی و تکمیلی صنعت پتروشیمی، افزایش مستمر ضریب بازیافت و برداشت نهایی از مخازن و چاه‌های نفت و گاز، گسترش اکتشاف نفت و گاز و شناخت کامل منابع از جمله اولویت‌هایی است که باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: بهره‌برداری و توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه میدان‌های مشترک در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز از دیگر موضوعات مهمی است که باید به این اولویت‌ها افزود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دانش‌بنیان کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر ضروریات برشمرد و گفت: مهندسی، ساخت، نصب تجهیزات و انتقال فناوری به‌منظور افزایش خودکفایی این شرکت‌ها، اتخاذ راهبردهای کارآمد برای کاهش شدت انرژی و جایگزینی صادرات فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به‌ جای صدور نفت خام و گاز طبیعی را نیز باید به موارد بالا افزود. 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر