/
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

روزانه ۱۲۵ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در قم صرفه‌جویی می‌شود

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: با برنامه‌ریزی مدون این شرکت، روزانه ۱۲۵ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در این استان صرفه‌جویی می‌شود.
کد خبر : ۵۱۷۱۷

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، محمدرضا حصیری در  افزود: بعد از اعلام وضعیت اضطرار در حوزه تأمین گاز کشور، قم به‌ عنوان یکی از استان‌های مهم در پشتیبانی و تأمین گاز کشور، وظیفه ویژه‌ای در این زمینه داشته است.

حصیری با اشاره به فعالیت ۴۲ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در قم، اضافه کرد: از ۲۲ دی‌ماه تا کنون، جایگاه‌های عرضه این سوخت در استان فعالیت‌شان را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند و  تعدادی از آنها در طول روز و تعدادی هم در طول شب فعال هستند.

وی با بیان این‌ که فعالیت جایگاه‌ها از نظر توزیع جغرافیایی طوری برنامه‌ریزی شده که بتواند تمام استان را تحت پوشش قرار دهد، ادامه داد: در اکثر محورهای داخل شهری، جایگاه‌های عرضه این سوخت پاک فعال و پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان است و در هیچ منطقه‌ای تعطیلی کامل و یا فعالیت هم‌زمان چندین جایگاه نداشته‌ایم.

این مقام مسئول با قدردانی از همکاری مسئولان جایگاه‌های سی‌ان‌جی، گفت: تا زمانی که برودت هوا ادامه داشته باشد،‌ کاهش ۵۰ درصدی فعالیت جایگاه‌های عرضه این سوخت ادامه دارد تا به تأمین گاز کشور کمک شود.

به گفته وی، با توجه به محدودیت در مصرف سی‌ان‌جی در بازه زمانی یاد شده ، روزانه ۱۶۰ هزار لیتر بنزین علاوه بر مصرف طبیعی استان تأمین شد تا نیاز مصرف‌کنندگان برآورده شود.

مدیر منطقه قم ضمن اشاره به تأمین سوخت کامل نیروگاه سیکل ترکیبی و نیز آماده‌باش برای پشتیبانی در تأمین سوخت دوم مراکزی که ممکن بود به دلیل افت فشار فعالیت‌شان کم شود، اظهار کرد: تأمین سوخت ژنراتورهای برق و سوخت دوم مراکز بهداشتی درمانی، کنترل دمای هوشمند شرکت نفت،‌ معاینه فنی موتورخانه‌ها، تبلیغات محیطی در زمینه کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت از جمله اقداماتی بود که شرکت پخش منطقه قم در بحران انرژی گاز انجام داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر