/
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

قطع گاز 91 مشترک پرمصرف در استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: از ابتدای طرح پایش ادارات تا کنون 589 اخطار صادر شده و 91 مورد قطع گاز صورت گرفته است.
کد خبر : ۵۱۷۲۳

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمد صادق محبی نظر مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه از همراهی مردم در صرفه جویی گاز تقدیر کرد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک خانگی در استان همدان وجود دارد و این استان بعنوان اولین استان سبز کشور به معنای استانی که تمام مشترکین خانگی شهری و روستایی استان (روستاهای بالای بیست خانوار) از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، شناخته می شود.

محبی نظر با بیان این که امسال با تمهیداتی که در نظر گرفته شد با وجود برودت هوا که در دو دهه اخیر بی سابقه بوده،  الحمدالله هیچ مشکلی در گازرسانی به مشترکان خانگی استان همدان پیش نیامد، تصریح کرد: با راه اندازی پویش "هر خانه یک اتاق گرم"با مشارکت رسانه ملی و دیگر اصحاب رسانه و همراهی مردم فهیم استان صرفه جویی خوبی در مصرف گاز استان رخ داد تا حدی که با در خواست گاز طبیعی نیروگاه شهید مفتح برای راه اندازی فاز ۲ نیروگاه با هماهنگی واحد دیسپچینگ شرکت ملی گاز و کمیته استانی مدیریت انرژی موافقت شد و از ناترازی برق استان نیز جلوگیری شد.

محبی نظر در ادامه از پایش مصرف گاز ادارات و صنوف تجاری استان همدان از ابتدای دی ماه خبر داد و گفت: در این مدت ۵۷۸۰ مورد پایش و ۵۸۹ اخطار و ۹۱ موردقطع گاز انجام شده است.

وی در ادامه ضمن تشریح مصرف گاز در ایران در مقایسه با استاندارد جهانی اعلام داشت: جهت حفظ پایداری گازرسانی به مردم عزیز باید الگوی مصرف انرژی در کشور اصلاح شود که این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد. در همین راستا شرکت گاز استان همدان با راه اندازی جشنواره های دانش آموزی سعی دارد فرهنگ‌سازی را از کودکان آغاز کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر